LBX je nový model značky, ktorý vychádza zo súrodeneckej Toyoty Yaris Cross.
Po tom, ako Toyota uviedla na trh nový model Yaris Cross, možno podľa popularity v našich končinách hovoriť, že išlo o správny ťah. S podobným receptom teraz prichádza luxusná odnož japonskej značky, pretože Lexus predstavil svoj najkompaktnejší model, ktorý má v byť v Európe aj najlacnejší. Volá sa LBX (Lexus Breaktrough Crossover), stojí na základoch spomínanej Toyoty a osloviť má mladú cieľovú skupinu, ktorá prahne po luxusnom a štýlovom mestskom vozidle.
Zástupcovia Lexusu tvrdia, že modelom LBX vytvárajú novú triedu malých luxusných vozidiel. Napriek tomu, že ide o najdostupnejší model, ponúknuť má osvedčené dielenské spracovanie, kvalitné materiály a luxus, aký je pre automobilku známy. V čase, keď najmä nemecké prémiové značky oznamujú, že sa chcú zamerať na vyššie segmenty, LBX prichádza na trh, kde nemá priamu prémiovú konkurenciu.
Hoci ide o malý crossover (na dĺžku 4 190 mm), Lexus naň implementoval svoje zaužívané dizajnové riešenia vrátane tradične rozmernej masky a jej štruktúry a nové estetické riešenia, ktoré naznačujú budúce smerovanie značky – tvarom predných svetiel či bočnou siluetou okien to totiž LBX hrá viac na športovejšiu nôtu.
V interiéri prevláda až prekvapivo uhladený a elegantný dizajn palubnej dosky, v rámci ktorej automobilka integrovala dve vyše 12" obrazovky. Aj LBX ostáva verné veľkému počtu fyzických tlačidiel či tradičnému voliču prevodovky, v ponuke však nechýba ani head-up displej či prémiová audiosústava Mark Levinson. To, že nejde o veľké vozidlo, naznačí aj batožinový priestor, ktorý má 322 litrov. Novinka bude k dispozícii v štyroch stupňoch výbavy, ktoré majú doručiť iný typ atmosféry – Elegant, Relax, Emotion a Cool.
Pod kapotou modelu LBX bude k dispozícii výhradne benzínový 1,5-litrový trojvalec, ktorému dopomáha hybridná elektrická sústava a akumulátor typu NiMH. Výkon sústavy je na úrovni 100 kW/136 koní a 185 Nm, pričom na predné kolesa je sila prenášaná cez prevodovku s plynulo premenlivým prevodom. Táto motorická verzia však bude voliteľná aj s pohonom oboch náprav E-For, teda s dodatočným elektromotorom vzadu, jej výkon sa však prekvapivo nemení. Cenové relácie zatiaľ nezverejnili.