„Keď sme leteli z Antalye do Košíc, dostali sme na zemi pred štartom bomb threat (oznámenie, že na palube lietadla sa nachádza bomba, pozn. red.). Neskôr sa ukázalo, že nejaký turecký muž sa v Beleku v hoteli zaľúbil do našej cestujúcej a nechcel, aby odletela domov. Bol z toho bomb search (prehľadávanie celého lietadla s cieľom nájsť bombu, pozn. red.), každý cestujúci si musel identifikovať svoju vlastnú batožinu a dokopy sme mali asi päťhodinové meškanie,“ opisuje nepríjemný zážitok Matúš.
Lietadlo po prehliadke, kde nič nenašli, úspešne odletelo do plánovanej destinácie. To, čo sa stalo s Turkom a jeho vysnívanou cestujúcou, nevieme, no muža určite neminula mastná pokuta za falošné nahlásenie bomby.
Ako to, že tu nie je signál?
Cestujúci s takouto požiadavkou boli na palube lietadla istej spoločnosti, kde sa s nimi stretol palubný sprievodca Peter.
„Letelo s nami už veľa pasažierov, ktorí sa sťažovali, že na palube nie je WiFi. To je pochopiteľné, lebo niektoré aerolínie balíček internetu ponúkajú. Prekvapilo ma však, že sa jeden pán sťažoval, že nemá na telefóne signál a nevie volať,“ hovorí Peter.
Ak by to náhodou niekto nevedel, dopravné lietadlá lietajú vo výške až 36-tisíc stôp, čo je takmer 11 kilometrov. Tam zatiaľ operátori pokrytie nemajú.
Minule sme leteli s DHL a nemeškali.
Meškanie letu vie cestujúcich poriadne rozčertiť. Niektoré spoločnosti, najmä tie nízkonákladové, meškajú častejšie, tie veľké možno o niečo menej. Všetko to závisí od viacerých faktorov, napríklad od počasia či hustoty premávky. Tá môže byť najmä v letnej sezóne väčšia, čo znamená aj viac meškaní.
Istá pani, ktorá si za obeť v lietadle vybrala letušku Jasmínu, prišla s nezvyčajnou sťažnosťou. Lietadlo, ktorým letela, malo totiž meškanie a pani zrejme chcela útočiť bez toho, aby si to vopred premyslela. Uštedrila jej teda zaujímavú poznámku: „Minule sme s manželom leteli s DHL a nemeškali.“