Pokiaľ si vieš sadnúť s kamarátmi v kaviarni či ísť si zašportovať, si šťastný človek. Drvivá väčšina ľudí z našich končín si nedokáže nájsť čas pre seba a na svoje obľúbené aktivity.
Poznáš to. Ráno cestuješ do práce, o jednej sa spamätáš, že si ešte neobedoval, a tí šťastnejší môžu povedať, že im „padla“ najskôr o piatej. Česi a Slováci, ktorí žijú v mestách, o tom vedia svoje. Nájsť si čas pre seba, na svoje obľúbené aktivity či kamarátov je popri povinnostiach skoro nemožné.
Značka Kinley preto prišla s kampaňou „Je čas myslieť na seba“, ktorá ťa inšpiruje k tomu, aby si si občas mohol dovoliť jednoducho „vypnúť“. Kampaň vznikla na základe prieskumu od spoločnosti Coca-Cola, ktorý informuje, ako pracovne vyťažení sú obyvatelia miest na Slovensku a v Česku.
Čo o nás odhalil výskum?
Pracovný deň sa pre väčšinu mestských obyvateľov Česka a Slovenska končí okolo 17. hodiny. Avšak len 31 percent Čechov a 24 percent Slovákov si vie pravidelne dopriať čas, ktorý venujú svojim záujmom. Často sú na vine nadčasy, s ktorými sa pravidelne stretáva viac ako polovica populácie v produktívnom veku. Drahocenný voľný čas mizne aj pri dochádzaní do miesta bydliska, nákupoch, domácich prácach, starostlivosti o deti či pri venčení zvierat.
Ľudia sa po práci najradšej odreagujú v prírode, pri stretávke s kamarátmi a rodinou a počas športovania. Problém je to, že na takéto aktivity vo všedné dni už popri povinnostiach nezostáva vôbec priestor. Prieskum Coca-Cola pre značku Kinley ukázal, že takmer 40 percent Slovákov a 30 percent Čechov majú pre seba čas najviac 1-krát týždenne. Väčšine by stačila len hodina-dve, niektorým aj polhodina, ktorú by strávili podľa svojho priania. Na druhej strane, každý 8. človek nemá pre seba čas prakticky vôbec.
„Rovnováha medzi prácou a časom pre seba je dôležitá viac, než si väčšina z nás dokáže predstaviť. Pokiaľ sa niekto zanedbáva dlhodobo, môže dôjsť až do fázy vyhorenia, ktorá výrazne zasiahne nielen dotyčného, ale aj jeho okolie a ťažko sa z nej dostáva,“ komentuje výsledky prieskumu PhDr. Robert Krause, PhD., MBA.
Keď už si ľudia skutočne urobia chvíľku pre seba počas pracovného týždňa, podľa prieskumu trávia najradšej voľný čas v pohodlí svojho domova, v prostredí príjemných reštaurácií, barov či kaviarní alebo zájdu do parkov.
„Prostredníctvom aktuálnej kampane k relaunchu portfólia Kinley Tonic sa snažíme vyzvať všetkých Čechov a Slovákov, aby si každý deň našli chvíľku pre seba. Je osviežujúce po práci vypnúť, zájsť si s priateľmi do baru alebo reštaurácie a vychutnať si dobré jedlo a pitie,“ hovorí Zuzana Staňková, manažérka značky Kinley v spoločnosti Coca-Cola pre Česko, Slovensko a Maďarsko.