Brabus 900 Superblack vychádza z vrcholného vyhotovenia Mercedes-AMG GLS 63, ktoré má pod kapotou 4-litrový osemvalec biturbo.
Automobilka Mercedes-Benz pred niekoľkými týždňami predstavila svoju inovovanú vlajkovú loď medzi esuvéčkami a už sa o slovo hlási Brabus, ktorý GLS radikálne vylepšuje. Ako základ pre svoj výtvor použili ešte predfaceliftovaný variant – prezradí to pôvodná grafika zadných svetiel aj starší typ volantu s fyzickými tlačidlami. Tak či onak, ide skôr o detaily, v tomto prípade sú totiž podstatnejšie iné aspekty.
Novinka od Brabusu nesie označenie 900 Superblack, čomu zodpovedá exteriér čiernej farby, či už ide o nové nadstavce v nárazníkoch, masku, rozšírené blatníky, prahy, kryty spätných zrkadiel, alebo zadný spojler a difúzor s novými koncovkami výfuku. Všetky spomenuté súčasti sú z uhlíkových vlákien, Brabus ich pritom priznáva, pretože nie sú lakované vo farbe karosérie. Celok je znížený o 25 milimetrov a stojí na obrovských 24" čiernych diskoch Monoblock Z Platinum Edition v pneumatikách Continental Sport Contact 6 s rozmermi 295/35 R24, respektíve 335/30 R24.
Čierna tematika je aj v interiéri, ktorý je celý prečalúnený do mäkkej kože a početnejšie zastúpenej Alcantary. Kokpit zdobí nielen efektne prešívaná koža s novým vzorom, ale aj množstvo plakiet (logo 77 odkazuje na založenie značky v roku 1977) a nové karbónové dekóry. Hoci sú všetky tieto estetické prvky na pohľad zaujímavé a značne odlíšia veľké SUV od sériového modelu, najviac upravili motor.
Brabus 900 Superblack vychádza z vrcholného vyhotovenia Mercedes-AMG GLS 63, ktoré má pod kapotou 4-litrový osemvalec biturbo. Úpravca však navýšil jeho objem až na 4,4 litra, keďže zväčšil vŕtanie valcov. Nové sú piesty, sanie, kľukový hriadeľ, systém preplňovania a výfukové potrubie. Výsledný výkon osemvalca tak poskočil až na úroveň 662 kW/900 koní a 1 250 Nm. Obrovský kolos dokáže vystreliť na stovku len za 3,6 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je až 330 km/h. Cena je 370-tisíc €, podotýkame, ešte bez dane.