Spustenie predaja na európskom trhu je naplánované na začiatok budúceho roka.
Automobilka Smart prešla veľkými zmenami. Materský Mercedes-Benz síce so značkou Smart naďalej počíta, no medzičasom sa spojila s čínskou spoločnosťou Geely, ktorá je už jej polovičným vlastníkom a má záujem o rast. Dôkazom toho bol prvý „novodobý“ model s označením #1, na ktorý nadväzuje atraktívnejší crossover s názvom Smart #3.
Keďže automobilka už plánuje predávať výhradne elektrické vozidlá, je aj toto auto elektromobil. Novinka nadväzuje na prvý model, na rozdiel od neho však disponuje športovou výbavou, ktorá má symbolizovať vozidlo typu SUV-kupé. Dynamickejšie tvary má aj predný nárazník, vzájomne prepojené full-LED svetlá sú o čosi užšie, zatiaľ čo na prednej kapote pribudol náznak otvoru na prívod vzduchu. Kľučky sú zapustené a predné A-stĺpiky sú viac zaoblené, vďaka čomu je silueta strechy elegantnejšia.
Palubná doska dynamickejšie orientovanej novinky #3 vychádza z modelu #1, rozdielne sú však výduchy ventilácie. Zatiaľ čo v minulosti predstavený model vsádza na dva podlhovasté výduchy, Smart #3 ich má až tri a sú okrúhle. Elegantný tvar palubovky sa však nemení, rovnako tak ani displeje – pred vodičom sú 9,2" digitálne budíky v úzkom vyhotovení, centrom palubnej dosky je až 12,8" displej infotainmentu.
Všetka ovládateľnosť je cez displej, respektíve prostredníctvom hlasového ovládania. Aj v tomto prípade môže za príplatok audiosústavu zastrešovať značka Beats. Technickú stránku zatiaľ automobilka veľmi nepriblížila, je však veľmi pravdepodobné, že pohonné ústrojenstvo bude veľmi podobné, ak nie úplne identické ako v modeli #1.
Tam sa o pohon stará elektromotor umiestnený na zadnej náprave, ktorý má veľmi slušných 200 kW/272 koní a 343 Nm. NCM batéria z nikel-kobalt-horčíkového akumulátora má kapacitu 66 kWh. Ten má zaručiť dojazd 440 kilometrov. Systém podporuje 150 kW nabíjanie. Spustenie predaja na európskom trhu je naplánované na začiatok budúceho roka.