Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
20. januára 2023 o 15:30
Čas čítania 1:42
Adriana Královičová

Mikiny od VTMNTS by mohli byť lacnejšie. Značka chce znížiť ceny a bojovať proti inflácii, fanúšikovia to označujú za pokrytecké

MÓDA MÓDA
Uložiť Uložené

Kreatívneho riaditeľa Gurama Gvasaliu k tomuto kroku inšpirovali inflácia a vojna na Ukrajine. Lacnejším oblečením chce prispieť k udržateľnosti, fanúšikovia reagujú negatívnymi, ironickými komentármi.

Guram Gvasalia, kreatívny riaditeľ konceptu VTMNTS značky Vetements, hovorí, že momentálne nie je ten správny čas nakupovať luxusné a zbytočne predražené oblečenie. Podľa neho sa dnes ľudia pozerajú najmä na seba a premýšľajú, kde a za čo minú peniaze, informuje Vogue Runway.

Rozhodol sa preto, že nasledujúca kolekcia bude udržateľnejšia a pre väčšinu cenovo dostupnejšia. Fanúšikovia však nadšení nie sú.

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa VETEMENTS (@vetements_official)

Náhľad novej kolekcie unisex konceptu VTMNTS si na Instagrame značky mohol vidieť už 17. januára. Spolu s kolekciou prišlo aj vyjadrenie, ktoré predstavuje nové smerovanie Gvasaliovho konceptu. Sľubuje udržateľnosť, nižšie ceny aj porážku inflácie. Podľa Gurama nový smer neohrozí kvalitu, na ktorú sú fanúšikovia značky zvyknutí. 

Dizajnéra k tomuto kroku „inšpirovala“ rastúca inflácia a vojna na Ukrajine. O myšlienku sa podelil na Instagrame značky, kde použil hashtag #FIGHTTHEINFLATION. Vysvetlil, že cenu oblečenia luxusných značiek ovplyvňuje mnoho ukazovateľov.

Odporúčané
Gen Z si zamilovala tooth gems: Pri nekvalitnej práci sa môžu zapichnúť do ďasien, čo si o nich myslia stomatológovia? Gen Z si zamilovala tooth gems: Pri nekvalitnej práci sa môžu zapichnúť do ďasien, čo si o nich myslia stomatológovia? 21. novembra 2024 o 9:30

Neplatíte len za konkrétny kus oblečenia. Keď ako spotrebiteľ prídete do obchodu, platíte za ďalších milión vecí. Platíte za módnu kampaň, prehliadku, za celebrity, ktoré prídu. Aj za influencerov, ktorí potom dostanú oblečenie zadarmo,“ uvádza vo vyjadrení Guram.

Značka VTMNTS to odteraz bude robiť inak. Peniaze vraj ušetrili aj na predstavení kolekcie, ktorú prezentovali len prostredníctvom štúdiových fotografií. Všetky ušetrené peniaze za veľkolepú reklamu plánujú investovať smerom k spotrebiteľom. Ich hlavnou myšlienkou je udržateľnosť, používanie lacnejších, no stále kvalitných materiálov vyrobených v Európe.

 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa VTMNTS (@vtmnts)

Ušľachtilé plány značky sa však nestretli len s ováciami a pochopením. Fanúšikovia vnímajú nové smerovanie značky skepticky a negatívne reagovali najmä na fakt, že značka rozdáva oblečenie zadarmo influencerom. „Je nezmyselné dávať zadarmo oblečenie ľuďom, ktorí si to predsa môžu dovoliť,“ píše v komentári fanúšik Galliavolo. 

Zo zlacňovania produktov si mnohí robia dokonca žarty. Znamená to, že si konečne budem môcť dovoliť mikinu od značky VTMNTS,“ smeje sa ďalší komentujúci. 

Fanúšikovia označujú značku za pokryteckú, vyčítajú jej napríklad aj to, že lacnejšie oblečenie nepodmieňuje udržateľnosť. Práve naopak, nabáda k väčšiemu nakupovaniu. Navrhujú im, aby si svoj plán premysleli trochu lepšie. „Vaša značka je príliš predražená a myslím si, že ľudia, ktorí ju kupujú, nemajú problém s infláciou,“ rozčuľuje sa fanúšička. 

VTMNTS instagram móda
Zdroj: Instagram @vtmnts

Značka Vetements vznikla v roku 2014, patrí medzi luxusné značky, ktoré obľubuje množstvo celebrít. Založili ju bratia Demna Gvasalia (momentálne kreatívny riaditeľ značky Balenciaga) a Guram Gvasalia, kreatívny riaditeľ konceptu VTMNTS a zároveň CEO značky Vetements.

Filozofiou Vetements je tvoriť oblečenie pre všetkých bez ohľadu na pohlavie. Jej zákazníci si nepotrpia na okatú prezentáciu pomocou veľkých log. Koncept VTMNTS sa snaží priniesť vysokú kvalitu a zároveň si vážiť hodnotu remeselného spracovania.

Domov
Zdieľať
Diskusia