Kreatívneho riaditeľa Gurama Gvasaliu k tomuto kroku inšpirovali inflácia a vojna na Ukrajine. Lacnejším oblečením chce prispieť k udržateľnosti, fanúšikovia reagujú negatívnymi, ironickými komentármi.
Guram Gvasalia, kreatívny riaditeľ konceptu VTMNTS značky Vetements, hovorí, že momentálne nie je ten správny čas nakupovať luxusné a zbytočne predražené oblečenie. Podľa neho sa dnes ľudia pozerajú najmä na seba a premýšľajú, kde a za čo minú peniaze, informuje Vogue Runway.
Rozhodol sa preto, že nasledujúca kolekcia bude udržateľnejšia a pre väčšinu cenovo dostupnejšia. Fanúšikovia však nadšení nie sú.
Náhľad novej kolekcie unisex konceptu VTMNTS si na Instagrame značky mohol vidieť už 17. januára. Spolu s kolekciou prišlo aj vyjadrenie, ktoré predstavuje nové smerovanie Gvasaliovho konceptu. Sľubuje udržateľnosť, nižšie ceny aj porážku inflácie. Podľa Gurama nový smer neohrozí kvalitu, na ktorú sú fanúšikovia značky zvyknutí.
Dizajnéra k tomuto kroku „inšpirovala“ rastúca inflácia a vojna na Ukrajine. O myšlienku sa podelil na Instagrame značky, kde použil hashtag #FIGHTTHEINFLATION. Vysvetlil, že cenu oblečenia luxusných značiek ovplyvňuje mnoho ukazovateľov.
„Neplatíte len za konkrétny kus oblečenia. Keď ako spotrebiteľ prídete do obchodu, platíte za ďalších milión vecí. Platíte za módnu kampaň, prehliadku, za celebrity, ktoré prídu. Aj za influencerov, ktorí potom dostanú oblečenie zadarmo,“ uvádza vo vyjadrení Guram.
Značka VTMNTS to odteraz bude robiť inak. Peniaze vraj ušetrili aj na predstavení kolekcie, ktorú prezentovali len prostredníctvom štúdiových fotografií. Všetky ušetrené peniaze za veľkolepú reklamu plánujú investovať smerom k spotrebiteľom. Ich hlavnou myšlienkou je udržateľnosť, používanie lacnejších, no stále kvalitných materiálov vyrobených v Európe.
Ušľachtilé plány značky sa však nestretli len s ováciami a pochopením. Fanúšikovia vnímajú nové smerovanie značky skepticky a negatívne reagovali najmä na fakt, že značka rozdáva oblečenie zadarmo influencerom. „Je nezmyselné dávať zadarmo oblečenie ľuďom, ktorí si to predsa môžu dovoliť,“ píše v komentári fanúšik Galliavolo.
Zo zlacňovania produktov si mnohí robia dokonca žarty. „Znamená to, že si konečne budem môcť dovoliť mikinu od značky VTMNTS,“ smeje sa ďalší komentujúci.
Fanúšikovia označujú značku za pokryteckú, vyčítajú jej napríklad aj to, že lacnejšie oblečenie nepodmieňuje udržateľnosť. Práve naopak, nabáda k väčšiemu nakupovaniu. Navrhujú im, aby si svoj plán premysleli trochu lepšie. „Vaša značka je príliš predražená a myslím si, že ľudia, ktorí ju kupujú, nemajú problém s infláciou,“ rozčuľuje sa fanúšička.
Značka Vetements vznikla v roku 2014, patrí medzi luxusné značky, ktoré obľubuje množstvo celebrít. Založili ju bratia Demna Gvasalia (momentálne kreatívny riaditeľ značky Balenciaga) a Guram Gvasalia, kreatívny riaditeľ konceptu VTMNTS a zároveň CEO značky Vetements.
Filozofiou Vetements je tvoriť oblečenie pre všetkých bez ohľadu na pohlavie. Jej zákazníci si nepotrpia na okatú prezentáciu pomocou veľkých log. Koncept VTMNTS sa snaží priniesť vysokú kvalitu a zároveň si vážiť hodnotu remeselného spracovania.