Jaguar na nasledujúci modelový rok opäť siahol po vylepšeniach, ktoré majú nabrať na atraktivite elektromobilu.
Elektromobil I-Pace je vskutku svojský. Na trh sa dostal v roku 2018, teda približne dva roky po tom, ako britský výrobca predniesol prvotnú dizajnovú štúdiu. Už prvé odborné testy poukázali na to, že I-Pace má zaujímavé schopnosti a technické prvky, čo viedlo k tomu, že v roku 2019 elektrický Jaguar vyhral nielen anketu Európske auto roka (COTY), ale aj Svetové auto roka (WCOTY), v ktorej súčasne vyhral aj ďalšie dve podkategórie. To sa často nestáva. Lenže úspech sa nedostavil.
I-Pace možno označiť za predajný prepadák, pretože predaje ostali ďaleko za očakávaniami a v porovnaní s konkurenciou je záujem veľmi nízky. Jaguar sa preto rozhodol na nasledujúci modelový rok opäť siahnuť po vylepšeniach, ktoré ho majú zatraktívniť. Hoci značka vyrukovala s oficiálnymi fotografiami, ktoré sú viac efektné než účelné, má na nich upravené oba nárazníky a aj po novom zaslepenú prednú masku. Spodné lišty sú navyše lakované vo farbe karosérie. Elektrický crossover tak vyzerá o čosi modernejšie.
Do ponuky sa dostali nové dizajny kolies, ktoré môžu mať až 22", podľa vzoru nedávno modernizovaného SUV F-Pace sa objavuje nový Black Pack balík, ktorý exteriérové detaily a lišty balí do lesklého čierneho odtieňa. Po zvolení panoramatickej strechy je navyše po novom zadná časť strechy lakovaná rovnako v čiernej farbe. Nové sú aj saténové laky Eiger Grey a Carpathian Gray. V interiéri prešiel vylepšeniami infotainment Pivi Pro s bezdrôtovou funkcionalitou Apple CarPlay aj Android Auto či hlasovým ovládaním Alexa.
Paleta stupňov výbavy zahŕňa 4 možnosti – R-Dynamic S, R-Dynamic SE, R-Dynamic HSE a 400 Sport. Práve posledný menovaný zastupuje najvýkonnejšie vyhotovenie s výkonom 400 koní a krútiacim momentom 696 Nm. Zdrojom energie je vždy akumulátor s kapacitou 90 kWh, pričom verzie s pohonom AWD bez ohľadu na stupeň výbavy zvládnu akceleráciu z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. Údaj o dojazde sa nemení, naďalej totiž Jaguar uvádza 470 kilometrov v zmysle metodiky WLTP.
Či aktuálne predstavený facelift modelu I-Pace pomôže, sa uvidí až časom, už teraz ale vieme, že Jaguar to s elektrickými modelmi mysli veľmi vážne – zatiaľ čo väčšina popredných výrobcov ohlásila, že čisto elektrické vozidlá bude predávať až od roku 2030, Jaguar sa chce stať výlučne elektrickou automobilkou už v roku 2025.