Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
18. decembra 2022 o 15:30
Čas čítania 1:15
Martin Mičuda

Brabus pridal elektromobilu #1 druhý motor a spravil z neho najvýkonnejší Smart v histórii

Brabus pridal elektromobilu #1 druhý motor a spravil z neho najvýkonnejší Smart v histórii
Zdroj: Brabus
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY BRABUS TUNING
Uložiť Uložené

Z elektromobilu s čistom zadným pohonom sa stala elektrická štvorkolka.

Model #1 je elektromobil, ktorý začal na jar tohto roka písať úplne novú éru značky Smart. Niekdajšie mestské mini vozidlá totiž vystriedal crossover, ktorý sa spolieha výhradne na elektrický pohon. Táto radikálna zmena súvisí nielen s aktuálnou dobou, keď sú automobilky donútené vyvíjať alternatívne pohony, ale aj s novou štruktúrou vlastníctva – Smart síce naďalej patrí pod krídla automobilky Mercedes-Benz, akurát medzičasom došlo k spojeniu s čínskou značkou Geely.

Niet preto divu, že Smart #1 sa sústredí aj na čínsky trh, no ázijské pole pôsobnosti naznačuje aj skutočnosť, že dvorný úpravca Brabus vylepšený elektromobil predstavil najprv v Číne. Teraz sa dostáva k nám, a to s kompletným balíkom technických informácií. Smart #1od Brabusu sa pritom pýši pozoruhodnými parametrami.

Odporúčané
Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? 16. februára 2022 o 9:30

Zatiaľ čo štandardné vyhotovenie má výhradne zadný elektromotor a výkon už i tak veľmi slušných 200 kW/272 koní, tak nemecký tuner pridal ďalší elektrický motor na prednú nápravu a vo výsledku sa tým novinka hrdí silou až 315 kW/428 koní a 543 Nm.

Brabus, Smart,
Zdroj: Brabus

Brabus tak zo Smartu #1 spravil elektromobil s pohonom všetkých kolies, ba čo viac, je tým najvýkonnejším Smartom, aký kedy uzrel svetlo sveta. Akceleráciu z 0 na 100 km/h pritom súčasne najmenší Brabus zvládne len za 3,9 sekundy.

Zmeny na batériovej sústave úpravca nespomína, je teda zrejmé, že naďalej zdrojom energie je NCM batéria, teda nikel-kobalt-horčíkový akumulátor s kapacitou 66 kWh. Doposiaľ deklarovaný dojazd 440 kilometrov sa tak pri zástavbe druhého elektromotora pochopiteľne zníži.

Odporúčané
Testovali sme namakaný 320-koňový Volkswagen Arteon v štýlovej verzii. Je to dokonalý mix športovosti a praktickosti (Test) Testovali sme namakaný 320-koňový Volkswagen Arteon v štýlovej verzii. Je to dokonalý mix športovosti a praktickosti (Test) 16. decembra 2022 o 16:30

Maximálny výkon je dostupný výhradne v novom jazdnom režime Brabus, keď Smart #1 štandardne poháňanú obe nápravy. V bežnom nastavení sa o pohon starajú výhradne zadné kolesá. Tuner súčasne pridáva aj nový zvukový prejav – vodič má na výber dva (Smart Original Sound a Classic Analogue Sound), každý z nich má cez audiosústavu Beats reprodukovať zvuk spaľovacích motorov.

Z vizuálnej stránky sme svedkami nových farebných kombinácií, pribudli logá Brabus a pár ozdobných líšť. Na európskom trhu sa novinka ukáže začiatkom roka 2023.

Brabus, Smart,Brabus, Smart,Brabus, Smart,Brabus, Smart,
Zobraziť galériu
(19)
Domov
Zdieľať
Diskusia