Hybridný hyperšport sa na Nürburgring asi vráti, aby v ideálnych podmienkach ešte zlepšil svoj čas.
Meranie časov na slávnom okruhu Nürburgring sa v posledných rokoch stalo už neodmysliteľnou súčasťou športových vozidiel, čím automobilka prezentuje kvality svojich noviniek.
Ak zoberieme do úvahy sériové vozidlá bez dodatočných úprav, tak doterajším celkovým kráľom Nordschleife bol Mercedes-AMG GT Black Series, ktorý s časom 6:48,047 min. prekonal Lamborghini Aventador SVJ a prvenstvo si udržal aj pred novým Porsche 911 GT3 RS. V uplynulých hodinách však padol nový rekord.
V Zelenom pekle sa totiž podľa očakávaní konečne objavila pýcha z dielne Mercedes-AMG, teda unikátny hyperšport One s motorom priamo z monopostu F1. V zmysle nových meraní, teda na celej dĺžke okruhu (20,822 km), AMG dosiahlo čas 6:35,183 min. čím sa postaralo o nový rekord medzi produkčnými vozidlami.
Prekonalo tak nielen vlastné GT Black Series, ale aj Porsche GT2 RS, ktoré dosiahlo čas 6:43,30 min. Tento exemplár sa však hrdil dodatočným kitom od Manthey Racing, preto sa de facto nepovažuje za sériovku. Na kratšej verzii okruhu (20,6 km) je čas One na úrovni 6:30,705 min.
Z onboard videa je zrejmé nielen to, že pilot Maro Engel preletel slávny okruh s prekvapivou ľahkosťou, ale aj to, že neraz nešiel ideálnou stopou.
Sám Mercedes-AMG totiž uznal, že na stanovenie času mali obmedzený časový rámec, plus v ten deň (28. septembra) neboli ani ideálne podmienky – na viacerých častiach bola vozovka stále mokrá. Hyperšport sa na Nürburgring asi vráti a svoj čas sa pokúsi ešte zlepšiť.
Tak či onak, Maro Engel dosahoval už teraz maximálnu rýchlosť 338 km/h, čo je skutočne impozantné. Samozrejme, príslušná technika mu to poľahky umožňuje – AMG One totiž poháňa 1,6-litrový agregát V6, ktorý je dopovaný štvoricou elektromotorov. Celkový výkon sústavy je na úrovni až 782 kW/1 064 koní.