Riaditeľ oddelenia Porsche Motorsport uviedol, že pri teste neboli zďaleka ideálne podmienky (silný protivietor a chladný asfalt), preto je veľmi pravdepodobné, že novinka sa na Nürburgring vráti.
Na slávnom okruhu Nürburgring to posledné roky poriadne vrie. Hneď niekoľko výrobcov súčasne sa snaží stanoviť celkový rekord medzi sériovo vyrábanými vozidlami. Od roku 2018 bolo kráľom Lamborghini, ktorého Aventador SVJ stanovil čas 6:44,97. V roku 2020 sa však v Zelenom pekle objavil brutálny Mercedes-AMG GT Black Series a ten obletel vyše 20-kilometrový okruh v čase 6:43,616. Práve 720-koňová beštia je oficiálne najrýchlejším produkčným vozidlom na Nordschleife dodnes, a to aj po tom, ako sa na nemecký okruh vybralo najnovšie Porsche 911 GT3 RS.
Pre niekoho možno tak trochu prekvapivo totiž nová pýcha Porsche na čas AMG nestačila. Ambasádor značky Porsche Jörg Bergmeister absolvoval okruh s výsledným časom 6:44,848. Vzhľadom na to, že od minulého roka sa vyžaduje, aby boli rekordné časy absolvované na celej dĺžke okruhu (presne 20,832 km), teda vrátane celej cieľovej rovinky (cca 200 m navyše), výsledný čas je na úrovni 6:49,328. Pre úplnosť dodajme, že GT Black Series na takto vytýčenom okruhu spravilo čas 6:48,047. Nič to však nemení na tom, že išlo o úchvatnú jazdu, ktorú si môžeš pozrieť nižšie.
Porsche sa tak musí nateraz uspokojiť len s druhým miestom, hoci kompetentní z radov automobilky sú s výsledkom veľmi spokojní. Nové GT3 RS totiž ukázalo to, čo sľubuje – najmä v rýchlych sekciách predvádza, čoho sú schopné len pretekárske špeciály. De facto pretekársky počin, ktorý však dostal cestnú homologizáciu, predviedol dokonalú jazdu na trati, pre akú bol stvorený. Andreas Preuninger, riaditeľ oddelenia Porsche Motorsport, pritom dodal, že pri teste neboli zďaleka ideálne podmienky (silný protivietor a chladný asfalt), preto je veľmi pravdepodobné, že novinka sa na Nürburgring vráti.
Pripomeňme, že srdcom nového 911 GT3 RS je 4-litrový atmosférický plochý šesťvalec, ktorého výkon v porovnaní s 911 GT3 poskočil o 15 koní na úroveň 386 kW/525 koní. O prenos sily výhradne na zadné kolesá sa stará ešte odolnejšia 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne tento vyšperkovaný počin len za 3,2 sekundy, maximálna rýchlosť je 296 km/h. Testovaný kúsok disponoval balíkom Weissach a jeho kolesá boli obuté do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 R.