V úvode predaja budú k dispozícii dve verzie, ktorých spoločným znakom je pohon oboch náprav a akumulátor s kapacitou 111 kWh.
Elektrické modely Polestar sa pomaly, ale isto dostávajú do povedomia aj v našich končinách, v blízkej budúcnosti sa však tento proces pravdepodobne urýchli, pretože švédsky výrobca, ktorý vyvíja elektromobily pod značkou Volvo, chystá veľkú expanziu. Dôkazom toho je aj ďalší úplne nový, v poradí tretí sériový model, ktorý nesie prosté označenie Polestar 3. To, že vo veci je tentoraz prvé SUV značky, bolo zrejmé už dlho, až teraz nám ho však automobilka plne predstavuje.
Z vizuálnej stránky novinka s celkovou dĺžkou 4,9 metra nezaprie svoj pôvod, jednotlivými dizajnovými riešeniami pritom evidentne odkazuje na nedávny koncept Precept, hoci ide o diametrálne odlišné vozidlo. Špecificky tvarované full-LED svetlomety s digitálnou technológiou (1,3 milióna mikrozrkadiel) aj v tomto prípade dostali svetelný podpis, ktorý evokuje Thorovo kladivo. Pomerne čistý, až minimalistický dizajn karosérie dopĺňajú zapustené kľučky dverí, štandardné 21, respektíve príplatkové 22" disky a výrazný zadný strešný spojler. Aj vďaka nemu má koeficient aerodynamického odporu vzduchu hodnotu len 0,29.
Interiér ide ruka v ruke s návrhom exteriéru, nechýba preto horizontálne orientovaná palubná doska v minimalistickom štýle. Jej centrom je voľne stojací, opäť na výšku orientovaný až 14,5" displej s moderným multimediálnym prostredím postaveným na Androide. Ďalší, o čosi menší displej sa nachádza za volantom, kde supluje funkciu analógových budíkov. V rámci balíkov Plus Pack a Pilot Pack je Polestar 3 vybavený audio systémom Bowers&Wilkins s 25 reproduktormi, nechýba head-up displej, dovieranie dverí alebo Pilot Assist.
Polestar vyzdvihuje práve autonómny asistent, ktorý má vďaka 5 kamerám, 12 ultrasonickým senzorom a LiDAR-u docieliť pokročilé autonómne riadenie. Zaujímavosťou je, že Polestar 3 stojí na novej platforme, ktorú by ako základný stavebný kameň mala použiť aj nová generácia Volva XC90. Ostatne, výroba novinky bude prebiehať v čínskom závode značky Volvo, k prvým zákazníkom sa pritom Polestar 3 dostane už začiatkom budúceho roka. Cena bola na európskom trhu stanovená na sumu od 88 600 €.
V úvode predaja budú k dispozícii dve verzie, ktorých spoločným znakom je pohon oboch náprav, teda 2 elektromotory, akumulátor s kapacitou 111 kWh (využiteľných 107 kWh), rozdielny je však výkon:
- Long Range Dual Motor – 360 kW/489 k, 840 Nm, dojazd 610 km
-
Long Range Dual Motor Performance – 380 kW/517 k, 910 Nm, dojazd 560 km
Zatiaľ čo základné vyhotovenie zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd, verzia s voliteľným balíkom Performance túto disciplínu dá za 4,7 sekundy. Polestar 3 má už v základnej výbave výkonné brzdy Brembo, systém vektorovania krútiaceho momentu na zadnej náprave či vzduchový podvozok. Palubný systém podporuje až 250 kW nabíjanie, takže z 10 na 80 % sa akumulátor dokáže nabiť len za 30 minút. Zaujímavosťou je, že vodič si môže odpojiť zadný elektromotor v momente, keď ho vyslovene nepotrebuje, a tým tak znížiť aj spotrebu.