Z niekdajšej osemvalcovej ikony sa stáva štvorvalcový plug-in hybrid s masívnou porciou sily.
To, o čom sa hovorilo už nejaký rôčik, sa stáva realitou. Najmä vplyvom prísnych emisných noriem Mercedes-Benz, respektíve divízia Mercedes-AMG predstavuje úplne novú generáciu C 63, ktorá nielenže prichádza o legendárny osemvalec, ale dokonca pod kapotou nenachádzame ani len šesťvalec.
Práve odhalené C 63 S s dodatkom E Performance sa totiž spolieha len na štvorvalec, pričom vďaka prítomnému elektromotoru ide podľa očakávaní v skutočnosti o plug-in hybrid.
Pod prednou kapotou sa tak nachádza dvojlitrový motor, aký poznáme z modelov (CL)A 45 S, ktorého výkon však poskočil až na úroveň 350 kW/476 koní. To je, mimochodom, údaj, akým sa hrdilo predošlé osemvalcové C 63 v základnej konfigurácii, ide pritom o vôbec najvýkonnejší štvorvalec v sériovom aute na svete. Dvojlitrový štvorvalec spolupracuje so 48 V mild-hybridným systémom, ktorý disponuje nielen štartér generátorom, ale aj špeciálnym turbodúchadlom, ktoré napája malý elektromotor.
Ten ho roztáča ešte skôr, ako to tradične robia výfukové plyny – technológia z formuly 1 má zaručiť nielen nižšiu spotrebu a emisie, ale hlavne väčšiu výbušnosť, rýchlejší nástup sily a instantnejšie reakcie na vodičove pokyny. Tým sa to však nekončí. Na zadnej náprave sa nachádza elektromotor s výkonom ďalších 150 kW/204 koní, vďaka čomu výkon celej sústavy je až neuveriteľných 500 kW/680 koní a 1 020 Nm. Na porovnanie, predošlá generácia mala „len“ 510 koní.
Unikátna technológia z F1, ktorú Mercedes-AMG označuje dodatkom E Performance, zároveň zabezpečuje, že nová generácia má premiérovo pohon oboch náprav. AMG Performance 4Matic+ zároveň zaručuje plne variabilnú distribúciu krútiaceho momentu, poruke je súčasne aj režim Drift Mode.
Zaujímavosťou je, že novinka má až dve prevodovky – vylepšený konvenčný 9-stupňový automat AMG Speedshift MCT 9G, zatiaľ čo samotný elektromotor na zadnej náprave je integrovaný do druhej, elektricky ovládanej dvojstupňovej prevodovky a diferenciálu vzadu.
Rovnako pozoruhodný ako výkonnostné parametre je aj údaj o akcelerácii. Nové C 63 S E Performance totiž vystrelí z 0 na 100 km/h len za 3,4 sekundy, maximálna rýchlosť je 250, respektíve 280 km/h. Zdrojom energie pre elektromotor je akumulátor s kapacitou 6,1 kWh, ktorý vie za ideálnych podmienok zaručiť aj čisto elektrickú jazdu na vzdialenosť 13 km.
Práve vďaka elektrickej sústave je údajne možné pri normálnej jazde docieliť spotrebu len 6,9 l/100 km. Štandardom je navyše natáčanie zadných kolies v 2,5-stupňovom uhle a podvozok AMG Ride Control s adaptívnymi tlmičmi. Žiaľ, s elektrickou sústavou prichádza aj vysoká hmotnosť, ktorá presahuje hodnotu 2 100 kilogramov...
V zmysle tradícií je vrcholná AMG verzia rozšírená, v tomto prípade vpredu až o 76 milimetrov, čím pôsobí trieda C značne svalnatejším dojmom. Môžu za to nielen rozšírené blatníky, ale aj agresívny predný nárazník s veľkými otvormi či povestný Panamericana Grill, teda vertikálne orientované lamely.
Vzadu pribudla rozmerná odtrhová hrana na veku batožinového priestoru, zatiaľ čo rozmernejší difúzor po stranách dopĺňajú 4 koncovky výfuku. Novinka stojí štandardne na 19" diskoch, za príplatok však budú poruke aj 20" kolesá.
Nové C 63 zároveň prichádza s dvomi optickými novinkami – premiérovo sa na kapote nenachádza logo Mercedes-Benz, ale AMG, zatiaľ čo samotná kapota je viac vydutá a uprostred má naznačený otvor (pravdepodobne slepý).
Aj novú generáciu bude možné osadiť čiernymi detailmi (Night Packet) či aerodynamickými doplnkami. Hoci sa sprvoti hovorilo, že C 63 v karosárskom vyhotovení kombi už nepríde, opak ja nakoniec pravda, novinka je k dispozícii ako sedan, tak aj Estate.
V interiéri si miesto našli príplatkové škrupinové sedadlá, karbónový dekór, športový volant s interaktívnymi tlačidlami či nové štýly zobrazenia v infotainmente MBUX. Cenové relácie zatiaľ špecifikované neboli.