Spustením malosériovej výroby palivových článkov totiž BMW v súčasnosti demonštruje technickú vyspelosť tohto typu pohonu a zdôrazňuje jeho potenciál pre budúcnosť.
BMW už pred niekoľkými rokmi predstavilo svetu koncept i Hydrogen NEXT, teda model X5 s vodíkovou technológiou. V súčasnosti síce medzi alternatívnymi pohonmi vedú elektromobily, Mníchovčania však na vodík nezanevreli. Už minulý rok totiž automobilka potvrdila, že z pôvodného konceptu vznikne aj sériové vyhotovenie, čo potvrdil aj počin pod označením iX5 Hydrogen.
Ten sa najnovšie dočkal produkcie, vďaka čomu možno hovoriť o prvom sériovo vyrábanom BMW s vodíkovým pohonom. Samotná výroba je však plánovaná len v obmedzenom množstve vozidiel, ktoré sa od konca tohto roka dostanú po celom svete do testovacej a klasickej prevádzky. Pri tejto príležitosti už medzičasom došlo k spusteniu výroby systémov palivových článkov. Kombinácia palivových článkov a vysokovýkonnej batérie má obohatiť ponuku spoločnosti o unikátnu formu pohonu určenú pre prémiový segment.
Tajomstvom pritom nie je, že BMW pri vývoji vozidla s palivovými článkami úzko spolupracuje s automobilkou Toyota. Okrem spoločného projektu športového modelu (Z4, respektíve Supra) tak spolupráca prebieha aj vo vývoji vodíkového pohonu, ktorého zastúpenie má v portfóliu nemeckej značky časom vzrásť. Už v roku 2025 by mohlo dôjsť k predstaveniu prvého čisto vodíkového BMW.
Práve spustením malosériovej výroby palivových článkov totiž BMW v súčasnosti demonštruje technickú vyspelosť tohto typu pohonu a zdôrazňuje jeho potenciál v budúcnosti. Model iX5 Hydrogen, ktorý vychádza z konvenčnej X5-ky, dostal dve približne šesťkilogramové nádrže na vodík. Systém palivových článkov generuje vysoký trvalý výkon 125 kW/170 koní. Súčasne spolupracuje s elektromotorom eDrive piatej generácie a s vysokovýkonnou batériou vyvinutou špeciálne pre toto vozidlo.
Maximálny výkon celej sústavy dosahuje hodnotu 275 kW/374 koní. Vývojový tím zabudoval pohonnú sústavu tvorenú dvojicou vodíkových nádrží, palivovým článkom a elektromotorom do existujúcej platformy modelu BMW X5.