Podľa správy zverejnenej globálnou módnou platformou Lyst značka v auguste 2020 zaznamenala 270-percentný nárast z týždňa na týždeň. Dopyt po jej produktoch odvtedy stále narastá.
Keď sa nákupná taška Telfar, ktorej cena sa pohybuje od 150 do 300 dolárov, dostala na trh ako unisexový produkt, nikto nečakal, že sa stane jedným z najžiadanejších módnych doplnkov súčasnosti. Zatiaľ čo produkcia Telfaru je rôznorodá a zameriava sa aj na výrobu topánok či oblečenia, kultovou záležitosťou sa stala práve ich „shoperka“. Na prvý pohľad bežná taška sa tak stala horúcim artiklom, ktorý je dnes priam nemožné získať.
Podľa portálu TODAY sa každý model novej či starej kolekcie po uvedení na trh okamžite vypredá. Dopomáha k tomu aj Beyoncé, ktorá o kabelke Telfar spieva v songu Summer Renaissance z nového albumu.
Každá taška je vyrobená z vegánskej kože a vďaka popruhom a rúčkam sa dá nosiť viacerými spôsobmi. Dostupná je v rôznych veľkostiach a farebných vyhotoveniach, takže si môžeš vybrať z odvážnejšej žiarivej letnej palety, ale aj z neutrálnych farieb. Okrem praktického úložného priestoru (zmestí sa do nej aj tvoj laptop) sa preslávila vďaka minimalistickému dizajnu s logom Telfaru.
Podľa magazínu Forbes sa práve tento dizajn minulý rok neslávne snažila odkopírovať aj značka Guess, ktorá však nepochodila a po kritike oznámila, že svoj model sťahuje z trhu. Telfar má totiž silnú základňu priaznivcov, ktorí si túto podobnosť okamžite všimli.
Libérijsko-americký dizajnér a majiteľ značky Telfar Clemens uviedol na trh svoju kultovku v roku 2014. Zlomovým bol rok 2020, keď si Clemens vyslúžil cenu CFDA (Rada amerických módnych návrhárov) pre najlepšieho návrhára módnych doplnkov. Dostalo sa mu uznania nielen vo svete módneho priemyslu, ale aj v celebritných kruhoch. Miláčik Ameriky Oprah označila kabelku Telfar za jednu zo svojich „obľúbených vecí“. Amazon ju hneď nato uviedol na trh a okamžite sa vypredala.
Pandémia výrazne zasiahla aj do zabehnutého módneho biznisu. Mnohé značky sa zmietali vo finančných problémoch, to však nebol prípad Telfaru. Podľa správy zverejnenej globálnou módnou platformou Lyst značka v auguste 2020 zaznamenala 270-percentný nárast z týždňa na týždeň. Dopyt po jej produktoch odvtedy len rástol.
Do fanklubu Telfaru dnes patria aj Beyoncé so sestrou Solange Knowles, modelka Selah Marley či iné mená hudobnej scény ako Tinashe, A$AP Ferg či Kelsey Lu. Telfarku má v šatníku Selena Gomez, Dua Lipa, Bella Hadid aj Zoë Kravitz. Najnovšie ju do kongresu nosí aj americká politička a aktivistka Alexandria Ocasiová-Cortezová.
Aj keď sa tašky Telfar stali známymi práve vďaka celebritám, v marketingových kampaniach figurujú tváre z rozmanitého prostredia. Zároveň sa pýši sloganom Not for you, for everyone. Telfarka nie je módny výstrelok, je stvorená pre masy. Jej dizajnér sa rozhodol vytvoriť stopercentný unisexový model pre ľudí s rôznym zázemím a rozpočtom.
Ako sám priznal, inšpiráciou mu bola značka Michael Kors. Sám chcel byť vraj „ako Michael Kors, ale s určitým cieľom“.
Práve týmto gestom a filozofiou si telfarka vyslúžila zástupy priaznivcov v širokej verejnosti na čele s Afroameričanmi z New Yorku, ktorí chceli patrioticky podporiť Clemensa – dizajnér totiž vyrastal v uliciach Veľkého jablka a vo štvrti Queens. Kabelka však zaznamenala obrovský ohlas najmä u brooklynských hipsterov, ktorí ju dostali do ulíc. Vďaka nim kabelka Telfar dostala prezývku Bushwick Birkin (Bushwick je známe susedstvo v Brooklyne).
O modely značky Telfar sa bije aj generácia Z, ktorá podľa portálu Jing Daily mení hranice módneho priemyslu a jeho konvenčnosť. Práve títo mladí nakupujúci odmietajú tradičný luxus, drahé a veľmi exkluzívne produkty značiek, ako sú aj Gucci či Dior. Naopak, preferujú oblečenie s tradíciou a vysokou kultúrnou hodnotou. Zároveň prahnú potom, aby bol produkt mainstreamom na sociálnych sieťach, ktoré sú súčasťou lifestylu dnešnej popkultúry. Niet sa čo čudovať, že Telfar ako nekonvenčná unisexová značka s dobrou cenou spôsobila v generácii Z hotový ošiaľ.
Ak by si si chcel zaobstarať kabelku Telfar, môžeš čakať na vopred ohlásený event značky s názvom Telfar Bag Security Program, v rámci ktorého majú zákazníci možnosť objednať si svoj model akejkoľvek farby, veľkosti, tvaru a vyrobia im ho na mieru. Táto časovo obmedzená akcia sa však väčšinou koná v apríli. Napriek tomu ti dávame do pozornosti oficiálny Instagram a stránku značky Telfar, kde nájdeš aktuálne oznámenia o pravidelnom doplnení zásob. Momentálne ťa však pri každom modeli sklame do očí bijúce slovné spojenie Sold out!