Batur sa stáva najsilnejším produkčným vozidlom značky, ktorý má cestnú homologizáciu.
V roku 2020 automobilka Bentley uviedla do predaja svoj vtedy najexkluzívnejší model, ktorý vznikol pod taktovkou divízie Mulliner. Otvorený Bacalar mal podľa slov kompetentných zhmotňovať najvzácnejšie 2-dverové Bentley modernej doby. Najnovšie však Bentley odhaľuje azda ešte pozoruhodnejší model, ktorý nesie názov Batur a pre automobilku má špeciálny význam.
Limitované kupé s cenovkou takmer 2 milióny eur, ktoré vznikne v počte len 18 exemplárov, vzdáva hold ikonickému agregátu 6.0 W12 a zároveň naznačuje nový dizajnový jazyk značky. Batur tak poukazuje na nové smerovanie automobilky v kontexte prechodu na čisto elektrický pohon, ktorý neminie ani britského „aristokratického“ výrobcu. Prvý batériový elektromobil automobilka plánuje predstaviť v roku 2025, do roku 2030 následne celé portfólio modelov presedlá na pohon novej generácie.
S príchodom elektromobilov sa tak očividne radikálne zmení nielen pohon, ale aj samotné tvary značky Bentley. Batur síce stojí na základoch slávneho modelu Continental GT, siluetou strechy či tvarom svetiel však absolútne nezapadá do doterajšieho dizajnu Bentley.
Batur už nemá zdvojené okrúhle predné svetlá, ktoré boli dlhé roky príznačné pre túto automobilku. Menia sa aj zadné partie.
Pod kapotou sa nachádza dvakrát preplňovaný dvanásťvalec s usporiadaním do W, samotný výkon pritom predstavuje až 544 kW/740 koní a rovných 1 000 Nm, čím sa Batur stáva najsilnejším produkčným vozidlom značky, ktoré má cestnú homologizáciu.
Bentley tvrdí, že exkluzívna novinka predstavuje rozlúčku s legendárnym motorom, ktorý automobilka v tejto podobe používala 20 rokov. Motor W12 síce z ponuky súčasných modelov značky ešte nevypadáva, avšak vyzerá to tak, že už na trh nepríde žiadne nové Bentley s touto jednotkou.
Limitované kupé má preto o to väčšiu hodnotu. Pod povrchom pritom schováva špičkovú techniku – 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, pohon oboch náprav, systém vektorovania krútiaceho momentu, elektronický samosvorný diferenciál, riadenú zadnú nápravu či 3-komorové vzduchové odpruženie.