Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
19. júla 2022 o 8:30
Čas čítania 1:20
Martin Mičuda

Hyundai pritvrdil a dokazuje, že elektromobily nie sú nudné. Predstavil dva šialené, plne funkčné koncepty

Hyundai pritvrdil a dokazuje, že elektromobily nie sú nudné. Predstavil dva šialené, plne funkčné koncepty
Zdroj: Hyundai
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY HYUNDAI
Uložiť Uložené

Koncepty RN22e a N Vision 74 automobilka používa na testovanie a následný vývoj technológií.

Automobilka Hyundai už dávnejšie informovala o vskutku záhadnej akcii N Day, ktorá predznamenávala príchod nových členov v rámci svojej športovej divízie. Ide o dva mimoriadne zaujímavé koncepty a oficiálne potvrdenie toho, že prvým sériovým elektromobilom s písmenom N v názve bude Ioniq 5 N. Bližšie informácie nám zatiaľ juhokórejský výrobca nešpecifikoval, vieme však to, že tento počin príde na trh už budúci rok.

Odporúčané
Vynovené i30 N si nás získalo ešte viac ako doteraz, jeho nová automatická prevodovka prináša hneď 5 benefitov Vynovené i30 N si nás získalo ešte viac ako doteraz, jeho nová automatická prevodovka prináša hneď 5 benefitov 19. apríla 2022 o 12:30

Viac pozornosti si však zaslúži dvojica odhalených konceptov pod názvami RN22e a N Vision 74, ktoré sú plne funkčné a Hyundai ich používa na testovanie a následný vývoj technológií. Prvý menovaný vychádza z čerstvo odhaleného elektromobilu Ioniq 6, ktorého základom je najvyššia konfigurácia – 77,4 kWh akumulátor, pohon oboch náprav, výkon však poskočil až na úroveň 430 kW/585 koní a 740 Nm. 

Hyundai, RN22e, Vision 74,
Zdroj: Hyundai

RN22e dostalo agresívny bodykit s veľkými otvormi a rozšírenými blatníkmi. Pribudlo aj obrovské krídlo, zatiaľ čo predné svetlá majú zamračený tvar. Do výbavy sa dostala funkcia N Sound+, ktorá má pri dynamickej jazde dotvárať zvukovú kulisu, N e-shift zas dokonca pridáva vibrácie a simuluje radenie. Vylepšené boli aj brzdy, ktoré majú vpredu 400-milimetrové kotúče. Vzhľadom na to, že hnacia sila môže byť inteligentne rozdelená medzi jednotlivými nápravami aj kolesami, nové režimy zaručia aj driftovanie.

Odporúčané
Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová Vyskúšali sme Porsche Taycan. Automobilka ním dokazuje, že aj elektrika môže byť športová 4. októbra 2020 o 18:40

Ešte zaujímavejší je koncept N Vision 74, ktorý nadväzuje na prvý sériový model značky Hyundai Pony. Presnejšie vychádza z kriviek Pony Coupé z roku 1974, pod ktorého dizajn sa podpísal Giorgetto Giugiaro. Ten svojho času navrhol aj slávny DeLorean, preto ho v jednotlivých detailoch trochu pripomína. Elektrické kupé má prísny dizajn a parametrickú pixelovú grafiku svetiel, ktoré sú typické pre modely Ioniq.

O pohon sa pritom stará hybridné elektrické ústrojenstvo, ktoré pozostáva z batériovej a vodíkovej sústavy. Obe technológie sa dokážu vzájomne dopĺňať, respektíve fungovať osobitne. N Vision 74 poháňa výhradne zadná náprava, ktorú tvorí dvojica elektromotorov. Výkon presahuje 500 kW/680 koní a 900 Nm, maximálna rýchlosť je viac ako 250 km/h. Značka uvádza, že kombináciou oboch typov pohonu dokáže športiak absolvovať vyše 600 kilometrov. Hyundai sa tak snaží poukázať na skutočnosť, že elektrické vozidlá nemusia byť zákonite nudné. 

Hyundai, RN22e, Vision 74, Hyundai, RN22e, Vision 74, Hyundai, RN22e, Vision 74, Hyundai, RN22e, Vision 74,
Zobraziť galériu
(18)
Domov
Zdieľať
Diskusia