Koncepty RN22e a N Vision 74 automobilka používa na testovanie a následný vývoj technológií.
Automobilka Hyundai už dávnejšie informovala o vskutku záhadnej akcii N Day, ktorá predznamenávala príchod nových členov v rámci svojej športovej divízie. Ide o dva mimoriadne zaujímavé koncepty a oficiálne potvrdenie toho, že prvým sériovým elektromobilom s písmenom N v názve bude Ioniq 5 N. Bližšie informácie nám zatiaľ juhokórejský výrobca nešpecifikoval, vieme však to, že tento počin príde na trh už budúci rok.
Viac pozornosti si však zaslúži dvojica odhalených konceptov pod názvami RN22e a N Vision 74, ktoré sú plne funkčné a Hyundai ich používa na testovanie a následný vývoj technológií. Prvý menovaný vychádza z čerstvo odhaleného elektromobilu Ioniq 6, ktorého základom je najvyššia konfigurácia – 77,4 kWh akumulátor, pohon oboch náprav, výkon však poskočil až na úroveň 430 kW/585 koní a 740 Nm.
RN22e dostalo agresívny bodykit s veľkými otvormi a rozšírenými blatníkmi. Pribudlo aj obrovské krídlo, zatiaľ čo predné svetlá majú zamračený tvar. Do výbavy sa dostala funkcia N Sound+, ktorá má pri dynamickej jazde dotvárať zvukovú kulisu, N e-shift zas dokonca pridáva vibrácie a simuluje radenie. Vylepšené boli aj brzdy, ktoré majú vpredu 400-milimetrové kotúče. Vzhľadom na to, že hnacia sila môže byť inteligentne rozdelená medzi jednotlivými nápravami aj kolesami, nové režimy zaručia aj driftovanie.
Ešte zaujímavejší je koncept N Vision 74, ktorý nadväzuje na prvý sériový model značky Hyundai Pony. Presnejšie vychádza z kriviek Pony Coupé z roku 1974, pod ktorého dizajn sa podpísal Giorgetto Giugiaro. Ten svojho času navrhol aj slávny DeLorean, preto ho v jednotlivých detailoch trochu pripomína. Elektrické kupé má prísny dizajn a parametrickú pixelovú grafiku svetiel, ktoré sú typické pre modely Ioniq.
O pohon sa pritom stará hybridné elektrické ústrojenstvo, ktoré pozostáva z batériovej a vodíkovej sústavy. Obe technológie sa dokážu vzájomne dopĺňať, respektíve fungovať osobitne. N Vision 74 poháňa výhradne zadná náprava, ktorú tvorí dvojica elektromotorov. Výkon presahuje 500 kW/680 koní a 900 Nm, maximálna rýchlosť je viac ako 250 km/h. Značka uvádza, že kombináciou oboch typov pohonu dokáže športiak absolvovať vyše 600 kilometrov. Hyundai sa tak snaží poukázať na skutočnosť, že elektrické vozidlá nemusia byť zákonite nudné.