Nástupca dvanásťvalcového Lamborghini klope na dvere, Aventador sa preto lúči poslednou verziou.
Lamborghini Aventador je jedno z aktuálne vôbec najstarších vozidiel na trhu, pretože k jeho uvedeniu na trh došlo už v roku 2011. Odvtedy sme boli svedkami veľkého množstva všakovakých verzií. Mimoriadne úspešná púť dvanásťvalcového superšportu sa však už predsa len chýli ku koncu. Už budúci rok sa totiž Taliani chystajú uviesť na trh nástupcu, no ešte skôr, ako sa to stane, Lamborghini ponúka labutiu pieseň aktuálneho vyhotovenia.
Nesie názov Aventador LP780-4 Ultimae. Výroba bude striktne obmedzená – klasické kupé vznikne v počte len 350 kusov, zatiaľ čo otvorený derivát Roadster v počte 250 kusoch. Asi ťa neprekvapí, že všetkých 600 kusov už pozná svojich majiteľov. Tomu sa však nemožno čudovať, pretože verzia Ultimae je nielen vôbec posledným vyhotovením modelového radu Aventador, ale dokonca aj posledným Lamborghini s dvanásťvalcom bez elektrifikácie.
Nástupca totiž napokon tiež dostane 6,5-litrový motor V12, avšak už skombinovaný s hybridnou technológiou. Aventador LP780-4 Ultimae má stále atmosférický dvanásťvalec bez elektrickej dopomoci, a to s výkonom až 574 kW/780 koní a 720 Nm. Ultimae je teda o ďalších 10 koní výkonnejšie než SVJ. Posledné číslo v názve LP780-4 odkazuje na pohon oboch náprav, na ktoré prenáša silu 7-stupňová sekvenčná prevodovka.
Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvláda novinka za 2,8 sekundy, maximálna rýchlosť je 355 km/h. Pozoruhodné údaje, najmä ak ide o superšport s váhou 1 550 kg. Po vzore predošlých vylepšení aj pre Ultimae je štandardom riadená zadná náprava či variabilné riadenie. Poznávacím znakom po optickej stránke sú nové nárazníky, ktoré sú viac členité a ešte lepšie prispôsobené aerodynamike. Automobil stojí vpredu na 20" a vzadu na 21" diskoch, ktoré obúvajú pneumatiky Pirelli P Zero Corsa.