Ako technický základ poslúžil najnovší Nissan Patrol, ktorý patrí v arabských krajinách medzi najpopulárnejšie off-roady.
Rovnako ako za veľkou mlákou už niekoľko desiatok rokov značka Ford vyrába špeciálne modely v rámci „divízie“ Police Interceptor pre policajné zložky v USA, so svojím vlastným výtvorom prichádza už aj arabská automobilka W Motors.
Tú pravdepodobne poznáš vďaka superšportom Lykan či najnovšie Fenyr, ktoré sa objavili aj v niektorých celosvetovo známych filmoch. Tentoraz totiž predstavujú špeciálne policajné SUV pod názvom Ghiath Smart Patrol, ktoré v nasledujúcich rokoch zohrá významný úlohu v dubajskom vozovom parku.
W Motors zatiaľ odovzdal prvých 10 exemplárov, vďaka dohode v hodnote až 54,4 milióna amerických dolárov však spoločnosť pre dubajské zložky vyrobí až 400 kusov. Ide pritom o prvý automobil, ktorý sa vyrába v závode Silicon Oasis v Dubaji v rámci oddelenia Special Project Division určeného na vývoj vozidiel pre bezpečnostné zložky. Hoci prvé prototypy špeciálneho SUV sprvoti stáli na technickom základe amerických modelov GM, sériové vyhotovenie napokon vychádza z najnovšej generácie Nissanu Patrol.
Na prvý pohľad to však absolútne nie je poznať, pretože W Motors si navrhlo svoju vlastnú karosériu a do nemalej miery unikátnym potrebám prispôsobilo aj interiér s pozmenenou palubnou doskou. Ghiath Smart Patrol tak po vizuálnej stránke s prísnymi tvarmi masky či jej úzkymi prednými svetlometmi zapadá medzi spomínané superšporty. Exteriér je následne obdarený množstvom svetelnej signalizácie, hneď niekoľkými kamerami vrátane 360°, pričom celok stojí na kolesách so špeciálnymi krytmi.
To, že základným stavebným kameňom je Nissan Patrol, naznačuje najmä volant či niektoré ovládacie prvky v interiéri. W Motors však vyvinul svoje vlastné digitálne budíky, rozmerný, na výšku orientovaný stredový displej aj zobrazovacie pole pred spolujazdcom. Súčasťou výbavy je následne aj dron, ktorý vie ešte lepšie monitorovať priestor nielen okolo vozidla. Po vzore najmä amerických policajných vozidiel je v zadnej časti dvojica plastových sedadiel pre zadržaných, ktorých navyše od prednej posádky oddeľuje bezpečnostná priečka.
O technike pod kapotou dubajský výrobca zatiaľ neinformoval, dá sa však predpokladať, že tam bude dobre známa japonská technika, v rámci ktorej môže byť súčasťou aj benzínový osemvalec.