O pohon ikonického muscle caru sa stará novodobý osemvalec HEMI.
Hoci je aktuálny Dodge Charger na trhu v úplne inej podobe ako kedysi, ide o jeden z najslávnejších automobilov spoza veľkej mláky. Americká ikona začala písať svoju históriu v roku 1965, jednoznačne najviac sa však preslávila 2. generácia, ktorá má aj vďaka pôsobeniu v niekoľkých filmových trhákoch najväčšiu hodnotu. A tak nie div, že dodnes prichádzajú na svet nové a nové exempláre, ktoré rôzne firmy vytvárajú na zákazku.
Dôkazom toho je aj model z roku 1969, ktorý do novodobej podoby zreštaurovala americká firma Ringbrothers. Jej zakladatelia dlhé roky dávajú dokopy staré vozidlá tohto typu a na mieru pre ne vyvíjajú nové komponenty.
Exemplár, na ktorý sa pozeráš, je nalakovaný výrazným žltým lakom Pile Up Yellow a aj napriek tomu, že vyzerá identicky ako Charger z konca 60. rokov, pod svojím naďalej mimoriadne atraktívnym kabátom schováva modernú techniku.
Naznačujú to na prvý pohľad už aj samotné kolesá – Dodge dostal 19" disky HRE vpredu a 20" vzadu, obúvajú pritom špičkové pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. Za diskami sa schovávajú nové 6-piestikové strmene vysokovýkonnej brzdovej sústavy Baer. Celok navyše stojí na moderných tlmičoch s nastaviteľnou tuhosťou. Klasický interiér s palubnou doskou vyrobenou na mieru je osadený digitálnymi budíkmi, centrálnym displejom či novými ovládacími prvkami, moderným volantom a v neposlednom rade sedadlami Recaro.
Aj napriek použitiu nových častí sa však tvorcom podarilo zachovať niekdajší štýl. Samozrejme, gro zmien sa odohralo pod kapotou. Úplne nový motorový priestor totiž vypĺňa 6,2-litrový osemvalec z aktuálnych modelov Hellcat. Kompresorom dopovaný vidlicový osemvalec HEMI tak disponuje výkonom až 527 kW/717 koní a 881 Nm. O prenos sily výhradne na zadné kolesá sa pritom stará 6-stupňová manuálna prevodovka od firmy Tremec. Na záver dodajme, že tento kompletne zrenovovaný Dodge Charger pod názvom Captiv si dal skonštruovať Greg Murphy, známy novozélandský pretekár.