Mazda konečne odhalila svojho nového zástupcu v nižšej strednej triede, teda novú trojku.
Mazda konečne odhalila svojho nového zástupcu v nižšej strednej triede, teda novú trojku, ktorá prichádza v tretej generácii.
Ešte pred samotným predstavením, bolo jasné, že automobilka bude pokračovať v novom dizajnovom smere, ktorý Japonci volajú Kodo. Mazda 3 preto nesie mohutnú masku chladiča a blatníky s výraznými prevismi, po vzore väčšej 6-ky a SUV-čka CX-5. Rozdielnosť je však v jednom detaile, ktorý bude podľa mňa kaziť predný pohľad. Jedná sa o priestor, kde bude umiestnená predná poznávacia značka, ktorý je po novom rovno v mieste chladiča na maske a nie pod ním, ako to je práve v modeloch 6 a CX-5. Keďže na oficiálnych fotografiách je ceduľka vyplnená čiernou farbou, alebo vôbec nie je, nebije tak do očí, ako to bude asi v prípade reálnej ŠPZ-tky. Predné svetlá ako i profil je pomerne zhodný s tým z Mazdy 6, avšak rozdiely nájdeme pri riešení C-stĺpika a zadných partií. Aj tie však pôsobia veľmi elegantne a vydarene, kto vie ako to však bude s výhľadom smerom dozadu.
Medzigeneračne trojka zhodila 60 kíl, pričom však mierne narástla. Je o 5 mm dlhšia, 40 mm širšia a 20 mm nižšia. Aj rázvor kolies sa natiahol o 60 mm, čo je citeľný nárast miesta pre zadných pasažierov. Batožinový priestor má hodnotu 350 litrov. Vďaka posunutiu predného stĺpika o 100 mm dozadu, má vodič oveľa lepší výhlaď z kokpitu. V interiéri je volant posunutý nižšie. Za nim nájdeme novú prístrojovú dosku s budíkmi, ktoré mi trochu pripomínajú tie z Volva V40. Vo vyšších výbavách je k dispozícii head-up displej, či nová, sedem-palcová dotyková obrazovka.
Pod kapotou nájdeme motory z rodiny Skyactiv-G. Ponuka začína s benzínovou 1,5-kou s výkonom 74 kW / 100 k. Dvojlitrová motorizácia je k dispozícii v dvoch výkonnostných verziách. Prvou je 89 kW / 120 koňová jednotka a druhou 121 kW / 164 k. Naftová ponuka zatiaľ obsahuje jedinú motorizáciu s objemom 2,2 litra a výkonom 110 kW / 150 k. Cenové relácie automobilka stále taji, no vyzerá to tak, že sa má konkurencia naozaj čoho báť, nemyslíte?
Foto: Mazda