BMW M5 CS dostalo poriadny výkonnostný doping.
V úvode roka 2021 sme spoznali veľký klenot z Mníchova – najvýkonnejšie a najrýchlejšie sériové vozidlo značky BMW, nové M5 CS. Dôkladne vyšperkovaný legendárny sedan s osemvalcom pod kapotou si patrične prilepšil, preto v rámci vrcholnej verzie CS ponúka až 635 koní, teda 467 kW a 750 Nm.
Brutálna novinka s pohonom M xDrive a 8-stupňovou automatickou prevodovkou tak dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 3 sekundy a uháňať rýchlosťou 305 km/h. Teraz sa však o slovo hlási G-Power.
Renomovaný nemecký úpravca, ktorý sa už neraz preslávil najmä brutálnymi úpravami emkových BMW, totiž teraz prichádza s radom vylepšení v rámci hneď niekoľkých balíkov. Tie sa navzájom od seba odlišujú rozsahom úprav a tým aj výsledným výkonom:
- GP-700 – 514 kW/700 koní a 850 Nm
- GP-740 – 544 kW/740 koní a 900 Nm
- GP-780 – 573 kW/780 koní a 950 Nm
- GP-820 – 602 kW/820 koní a 1 000 Nm
Za úpravami stojí nové výfukové potrubie, dve turbodúchadlá, prídavné chladiče či premapovaná riadiaca jednotka. G-Power si však za tieto zásahy nechá patrične zaplatiť. Zatiaľ čo najslabší ponúkaný balík GP-700 stojí necelých 2 500 €, vrcholné GP-820 je už za takmer 24-tisíc €. Tým sa to však stále nekončí, pretože čerešničkou na torte sú preslávené verzie Hurricane:
- Hurricane RS – 617 kW/840 koní a 1 050 Nm
- Hurricane RR – 661 kW/900 koní a 1 050 Nm
V oboch prípadoch sú M5 osadené novými 21" diskami, zatiaľ čo vyhotovenie RR láka maximálnou rýchlosťou až 333 km/h. Nutné je však podotknúť, že len za úpravu Hurricane RR si G-Power pýta takmer 120-tisíc €. Pripomeňme pritom, že samotné BMW M5 CS stojí minimálne 180-tisíc €, za Hurricane RR si tak zákazník zaplatí približne 300-tisíc €.