Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
11. januára 2022 o 12:45
Čas čítania 3:32
Jana Mikysová

5 obchoďákom sme položili 4 otázky. Zisti, ako vyzerá ich pracovný deň a prečo sa tešia do práce

5 obchoďákom sme položili 4 otázky. Zisti, ako vyzerá ich pracovný deň a prečo sa tešia do práce
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová
REFRESHER PRÁCA
Uložiť Uložené

Naši kolegovia prezradili, ako vyzerá práca obchodného zástupcu v Refresheri.

Obchodný zástupca, sales representative alebo obchoďák. Za týmito názvami sa skrýva jedna pozícia, ktorá však môže mať viacero podôb. Ako vyzerá práca obchoďáka v Refresheri? Odpovedajú tí najpovolanejší, a to práve naši kolegovia z obchodných tímov pre Česko aj Slovensko. 

Z odpovedí sa dozvieš nielen to, čo všetko je náplňou ich práce, ako vyzerá ich pracovný deň, ale aj to, aká je samotná práca v Refresheri. Za slovenský tím odpovedajú Karolína, Kristína a Marek, český tím zastupujú Filip a Tomáš

obchodný tím, obchoďáci
Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Do práce sa tešia na kolektív aj rôznorodé zadania 

Náš obchodný tím sa jednoznačne zhodol na tom, že sa každý deň tešia na kolektív, ktorý stretávajú v kancelárii, a občas aj na raňajky. „Teším sa na kolegov, keďže máme super kolektív a viem, že sa môžeme na každého spoľahnúť a navzájom si pomáhame,“ vysvetľuje Karolína.

No a čo sa týka práce, tak sa tešia na výzvy, ktoré prináša nový deň. „Bavia ma však aj jednotlivé kampane a vlastne to, že sa asi nikdy nenudím. Denne komunikujem s obrovským množstvom ľudí a práve tá komunikácia a neustály kontakt s ľuďmi ma najviac bavia,“ hovorí Kristína. Dodáva, že bývajú lepšie aj horšie dni, čo ju posúva ďalej. „Každý deň je trochu iný, každá kampaň má niečo individuálne. Pri každom klientovi treba zvoliť iný prístup, myslieť kreatívne,“ opisuje Filip. 

Filip, obchodný zástupca pre český Refresher.
Filip, obchodný zástupca pre český Refresher. Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Kampaň, na ktorú radi spomínajú 

Obchoďáci v Refresheri pracujú s rôznymi značkami a spoločnosťami. Niekedy sú medzi nimi aj ich lovebrandy, ale nájdu sa aj klienti, ktorých produkty či služby nepoznajú a vďaka spolupráci majú možnosť spoznať ich. Karolína spomína klienta Karloff a konkrétne značku Tatratea, ktorí u nás majú už druhý rok celoročnú kampaň. „Dobre sa s nimi pracuje, keďže majú pekné kampane a super sa mi komunikuje s klientkou. Vždy je výhoda, ak má obchoďák dobrý vzťah s klientom, potom ide tá komunikácia ľahšie,“ vysvetľuje.

Vybudovať si dobrý vzťah s klientom sa podarilo aj Kristíne, ktorá sa to snaží aplikovať pri každej spolupráci. Značka plaviek Relleciga bola prvá z jej väčších kampaní, a aj keď sa to počas jej plynutia tak nezdalo, na konci bola naozaj úspešná. Hovorí, že si to niekedy úplne neuvedomuje, a až keď je všetko hotové, zistí, že išlo o príjemnú spoluprácu. „Bolo to hlavne preto, lebo pán Glett, riaditeľ Rellecigy, je mimoriadne zapálený a je vidieť, že pre ‚svoje‘ plavky žije. Je to super a mimoriadne nákazlivé, keď je niekto pre svoju prácu taký zapálený. Potom aj ja lepšie pracujem.“

Kristína, obchodná zástupkyňa pre slovenský Refresher.
Kristína, obchodná zástupkyňa pre slovenský Refresher. Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Tomáš vyzdvihol spoluprácu so sieťou McDonald's, kde sme v rámci kampane pomáhali komunikovať projekt s univerzitou UMPRUM o budúcnosti jedla a témy udržateľnosti. „Boli to zaujímavé témy a celková komunikácia s klientom bola veľmi príjemná,“ spomína. Marek aj Filip radi spomínajú na kampane, kde bola príjemná komunikácia a klientovi sme priniesli dobré výsledky.

Pracovný deň nikdy nie je rovnaký

Ak si myslíš, že obchoďáci len chodia na kávičky s klientmi, si na omyle. Jediné, čo je na pracovných dňoch zástupcov z obchodného tímu rovnaké, je to, že každý deň je úplne iný a väčšinou si ho rozvrhnú podľa seba. Karolína hovorí, že je dôležité mať vždy jasnú predstavu o prioritách. Ako prvé preto riešia všetky dôležité veci. Môže to byť komunikácia s klientom, posielanie výstupov na schválenie alebo komunikácia s kolegami z iných tímov. Neskôr pracujú na veciach, ktoré si naplánovali na ten deň. 

Karolína, obchodná zástupkyňa pre slovenský Refresher.
Karolína, obchodná zástupkyňa pre slovenský Refresher. Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

„V Refresheri je každý pracovný deň úplne iný a to je presne to, čo ma na tom baví. Niekedy mám deň plný obchodných stretnutí a callov, inokedy zas deň v officee za počítačom, keď sa venujem mailovej komunikácii a vytváraniu ponúk pre klientov, alebo zas kreatívny deň, keď spoločne s tímom vymýšľame rôzne zaujímavé kampane pre našich klientov. Je to veľmi rôznorodé a snažím sa nastaviť si deň tak, aby som tam vystriedal rôzne aktivity. Môžem však potvrdiť, že nudiť sa určite nebudeš,“ hovorí Tomáš. Kristína dodáva, že si v podstate pánom svojho času, vďaka čomu máš slobodu v tom, čo budeš počas dňa robiť, no vyžaduje si to aj dávku disciplíny. 

Tomáš, obchodný zástupca pre český Refresher.
Tomáš, obchodný zástupca pre český Refresher. Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová

Aký by mal byť obchoďák v Refresheri?

Čo sú tie silné stránky, ktoré z teba robia dobrého obchodného zástupcu? Naši kolegovia najčastejšie skloňovali vlastnosti ako komunikatívnosť, kreativita, cieľavedomosť či trpezlivosť. „Mal by byť komunikatívny, priebojný a aj dosť empatický. Myslím si, že je dôležité vcítiť sa do človeka ‚na druhej strane‘ a pochopiť ho – čo chce, čo nechce – a aj to, akú cestu zvoliť, aby bol čo najspokojnejší,“ vysvetľuje Kristína. „Mal by poznať digitálny svet, sledovať trendy, nemal by sa báť výziev a hlavne treba byť zorganizovaný,“ dodáva Marek.

Marek, obchodný zástupca pre slovenský Refresher.
Marek, obchodný zástupca pre slovenský Refresher. Zdroj: Refresher/Sára Sarvašová


V Refresheri kladieme dôraz nielen na to, či máš potenciál na konkrétnu pracovnú pozíciu, ale aj na to, či zapadneš do kolektívu. Presne to opísal Tomáš, ktorý hovorí, že by si mal byť „človek, ktorý nechce len chodiť do práce, ale spoločnými silami chce vytvárať niečo exkluzívne, čo u nás ešte nie je. Okrem toho, samozrejme, pohoďák, ktorý s nami rád skočí na pivo a ‚pokecá‘ o čomkoľvek“. Dodáva, že skúsenosti nie sú nevyhnutné, keďže on nastúpil ako stážista a kolegovia ho všetko naučili.  

Pridaj sa k nášmu obchodnému tímu

Ako vidíš, práca obchodného zástupcu v Refresheri rozhodne nie je nuda. Ak si si počas čítania článku hovoril, že by ťa niečo také mohlo baviť, nečakaj a ozvi sa nám. Naše tímy v Česku aj na Slovensku sa neustále rozrastajú a stále hľadáme nejaké posily. 

Chcem sa prihlásiť
Domov
Zdieľať
Diskusia