Vysielanie relácie je u Slovákov aj naďalej veľmi populárne.
Odmeňovanie zaočkovaných občanov Slovenska prostredníctvom očkovacej lotérie Byť zdravý je výhra je divácky veľmi úspešný projekt. Portál Stratégie informuje, že štvrté vysielanie v poradí si pozrelo 809 000 televíznych divákov vo veku nad 12 rokov. Okrem toho reláciu na webe sledovalo 59 670 osôb. Prekonala teda aj rekord z minulej nedele, keď ju prostredníctvom televízie videlo 806 000 divákov.
Ministerstvo financií SR doposiaľ občanom rozdalo už viac ako 2 milióny eur. Záujem o výhru prejavilo vyše 1,1 milióna registrovaných osôb, ktoré sa dali zaočkovať aspoň jednou dávkou vakcíny proti ochoreniu covid-19.
Otázkou však zostáva, či lotéria motivovala dostatok ľudí k tomu, aby sa zaregistrovali na očkovanie. Ministerstvo financií v piatok informovalo, že od spustenia lotérie sa zaregistrovalo a dalo zaočkovať len 25 000 ďalších osôb.
„Chceme upozorniť, že v prípade množiny 25 000 ľudí (v súčasnosti už takmer 26 000 ľudí) ide o komplet zaočkovaných ľudí oboma dávkami od prvého júla. Nemáme zatiaľ dáta o tom, koľko ľudí sa zaočkovalo prvou dávkou od tohto termínu a zároveň sa zaregistrovali do lotérie,“ povedala pre Nový Čas hovorkyňa rezortu Michaela Lovásová.
Minister financií Igor Matovič dnes v Rádiu Expres povedal, že očkovacou lotériou chcel motivovať ľudí k očkovaniu. V minulosti však vravel, že ňou chcel iba oceniť zaočkovaných Slovákov a o motiváciu mu nešlo.