Unikátne disky netaja svoju karbónovú štruktúru, po dizajnovej stránke však zapadajú do portfólia značky.
Automobilkám, ako je Bentley, sa medze nekladú, a preto sme so železnou pravidelnosťou svedkami toho, ako britský výrobca rozmaznáva svojich zákazníkov. Dôkazom toho je najmä divízia Mulliner, ktorá má na starosti individualizačný program s účelom vyjsť v ústrety tým najnáročnejším klientom všakovakými netypickými prvkami výbavy a detailmi. Tentoraz nám Briti ukazujú unikátne disky, ktoré vznikli v spolupráci so spoločnosťou Bucci Composites.
Ide o 22" karbónové disky vyrobené pomocou technológie RTM (Resin Transfer Molding), ktorá spočíva v rezaní tkanív z uhlíkových vlákien do vopred určených tvarov. Jednotlivé segmenty väzby sa následne naskladajú, zahrejú a napokon zalejú, aby sa vytvorili trojrozmerné predlisky. Tie sa spoja a usporiadajú do väčšej formy predtým, ako sa do nich vstrekne živica a tvrdšie činidlo. Po vytvrdnutí sa zostava komponentov z formy odstráni a finálne povrchy sa pred leštením opracujú na správnu povrchovú úpravu.
Výsledkom tohto procesu sú vôbec najväčšie karbónové disky na svete, ktoré so sebou prinášajú hneď niekoľko výhod. Vďaka použitiu uhlíkových vlákien došlo k zredukovaniu neodpruženej hmotnosti na každom kolese o 6 kilogramov. Zároveň Bentley hovorí o väčšej agilite riadenia, zvýšenej odolnosti pri veľkom náraze na prekážku, pohotovejšom brzdení a znížení opotrebovania pneumatík.
V neposlednom rade sa ukázalo, že karbónové disky sú mimoriadne bezpečné. Bentley na vývoji ráfikov z uhlíkových vlákien pracovalo dlhých 5 rokov. Môže sa pritom pochváliť skutočnosťou, že sú to prvé uhlíkové kolesá, ktoré prešli všetkými najprísnejšími testami TÜV (Technischer Überwachungsverein – asociácia pre technickú kontrolu). Práve tie ukázali, že pri silnom náraze má uhlíková štruktúra lepšie vlastnosti – bežný disk by praskol a spôsobil okamžité poškodenie pneumatiky, v tomto prípade sa však špecifické vrstvenie vláknových väzieb pri náraze postará len o pomalé vypúšťanie pneumatík.
Cenové relácie za súpravu takýchto 22" diskov zatiaľ nepoznáme, do sériovej výroby a následného predaja sa však unikátne vyhotovenie dostane ešte tento rok.