Tesne pred oficiálnou premiérou nám nemecká automobilka odkrýva najväčšie tromfy chystaného RS3.
Po postupnom predstavení azda všetkých nových modelov Audi RS vyšších tried už čoskoro príde na rad najmenší počin. Vzhľadom na čoraz masívnejšiu elektrifikáciu a zmenšovanie motorov sa v prípade nového RS3 upriamuje najväčšia pozornosť práve pod prednú kapotou. Už zákulisné správy naznačovali, že nová generácia by nemala prísť o povestný päťvalec, no a teraz nám to potvrdzuje oficiálnou cestou aj samotné Audi.
RS3 tak bude aj v novom podaní poháňať dobre známy päťvalcový agregát 2.5 TFSI, ktorého výkon vraj ostane na úrovni približne 294 kW/400 koní. Presné špecifikácie sa dozvieme až po oficiálnom odhalení, ktoré nastane v priebehu nasledujúcich týždňov. V kuloároch sa však šepká, že akceleráciu z 0 na 100 km/h by mala nová generácia zvládnuť len za 3,8 sekundy. Podpíše sa pod to najmä 7-stupňová automatická prevodovka a pohon všetkých štyroch kolies. Tu však prichádza na rad azda ešte zaujímavejšia správa.
Práve chystané modely Audi RS3 (hatchback a sedan) sa stanú prvými počinmi s písmenami RS, ktoré dostanú tzv. torque splitter. Pôvodné riešenie pohonu všetkých štyroch kolies Haldex s viaclamelovou spojkou a zadným diferenciálom tak na zadnej náprave nahradia dve elektronicky riadené spojky, každá na jednej polosi.
Po vzore súrodeneckého Volkswagenu Golf R tak aj nová RS trojka dokáže posielať výkon na zadné koleso, ktoré to v závislosti od situácie najviac potrebuje. Systém vďaka tomu dokáže z výkonu určeného pre zadnú nápravu podľa potrieb preniesť až 100 percent na dané zadné koleso. Novinka tak má byť ešte lepšie ovládateľná a zároveň v zákrutách rýchlejšia.
Čerešničkou na torte bude „drift mód“, akým disponuje aj konkurenčný Mercedes-AMG (CL)A 45 S 4Matic+ s prakticky identickým riešením. To má pri vhodne zvolenom nastavení nielen potlačiť nedotáčavosť, ale zaručiť až pretáčavé vlastnosti. Po skúsenosti s CLA 45 vieme teda už teraz povedať, že aj RS3 s pohonom oboch náprav bude schopné ísť dverami napred, aj keď stále pôjde skôr o akési štvorkolkové powerslidy než driftovanie v pravom slova zmysle.