Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
25. júna 2021 o 21:29
Čas čítania 1:11
Martin Mičuda

Audi poodhaľuje techniku nového päťvalcového RS3. Aj s pohonom oboch náprav dokáže driftovať

Audi poodhaľuje techniku nového päťvalcového RS3. Aj s pohonom oboch náprav dokáže driftovať
Zdroj: Audi
TECH AUDI AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Tesne pred oficiálnou premiérou nám nemecká automobilka odkrýva najväčšie tromfy chystaného RS3.

Po postupnom predstavení azda všetkých nových modelov Audi RS vyšších tried už čoskoro príde na rad najmenší počin. Vzhľadom na čoraz masívnejšiu elektrifikáciu a zmenšovanie motorov sa v prípade nového RS3 upriamuje najväčšia pozornosť práve pod prednú kapotou. Už zákulisné správy naznačovali, že nová generácia by nemala prísť o povestný päťvalec, no a teraz nám to potvrdzuje oficiálnou cestou aj samotné Audi.

Odporúčané
Najvýkonnejší štvorvalec na svete nám vyrazil dych. Mercedes-AMG CLA 45 S je doslova kompaktný superšport Najvýkonnejší štvorvalec na svete nám vyrazil dych. Mercedes-AMG CLA 45 S je doslova kompaktný superšport 1. novembra 2020 o 16:40

RS3 tak bude aj v novom podaní poháňať dobre známy päťvalcový agregát 2.5 TFSI, ktorého výkon vraj ostane na úrovni približne 294 kW/400 koní. Presné špecifikácie sa dozvieme až po oficiálnom odhalení, ktoré nastane v priebehu nasledujúcich týždňov. V kuloároch sa však šepká, že akceleráciu z 0 na 100 km/h by mala nová generácia zvládnuť len za 3,8 sekundy. Podpíše sa pod to najmä 7-stupňová automatická prevodovka a pohon všetkých štyroch kolies. Tu však prichádza na rad azda ešte zaujímavejšia správa.

Audi, RS3,
Zdroj: Audi

Práve chystané modely Audi RS3 (hatchback a sedan) sa stanú prvými počinmi s písmenami RS, ktoré dostanú tzv. torque splitter. Pôvodné riešenie pohonu všetkých štyroch kolies Haldex s viaclamelovou spojkou a zadným diferenciálom tak na zadnej náprave nahradia dve elektronicky riadené spojky, každá na jednej polosi.

Odporúčané
Vyskúšali sme najrýchlejšie nové auto za 40-tisíc €. Aký je 310-koňový Leon Sportstourer od Cupry? Vyskúšali sme najrýchlejšie nové auto za 40-tisíc €. Aký je 310-koňový Leon Sportstourer od Cupry? 25. mája 2021 o 14:30

Po vzore súrodeneckého Volkswagenu Golf R tak aj nová RS trojka dokáže posielať výkon na zadné koleso, ktoré to v závislosti od situácie najviac potrebuje. Systém vďaka tomu dokáže z výkonu určeného pre zadnú nápravu podľa potrieb preniesť až 100 percent na dané zadné koleso. Novinka tak má byť ešte lepšie ovládateľná a zároveň v zákrutách rýchlejšia. 

Čerešničkou na torte bude „drift mód“, akým disponuje aj konkurenčný Mercedes-AMG (CL)A 45 S 4Matic+ s prakticky identickým riešením. To má pri vhodne zvolenom nastavení nielen potlačiť nedotáčavosť, ale zaručiť až pretáčavé vlastnosti. Po skúsenosti s CLA 45 vieme teda už teraz povedať, že aj RS3 s pohonom oboch náprav bude schopné ísť dverami napred, aj keď stále pôjde skôr o akési štvorkolkové powerslidy než driftovanie v pravom slova zmysle.

Audi, RS3,Audi, RS3,Audi, RS3,Audi, RS3,
Zobraziť galériu
(7)
Domov
Zdieľať
Diskusia