22. augusta 2014, 15:47

Ako sa z Ninja korytnačiek stali laboratórne krysy (Recenzia)

FILMY A SERIÁLY MICHAEL BAY

Michael Bay dohliadal na nové Ninja Korytnačky a dopadlo to príšerne. Málo humoru, naozaj odpudzujúce a nezaujímavé postavy a pošpinenie legendárnej rozprávky nezachránila ani namakaná akcia.

Kde začať? V prvom rade dúfam, že ste od tohto filmu veľa nečakali. Od začiatku bolo jasné, ako to asi dopadne. Hlavne, keď na TMNT dohliadal Michael Bay z pozície producenta. Ak ste vopred vedeli o razantných zmenách v takmer každom dôležitom aspekte, nemôžete byť až príliš sklamaní. Raphael, Donatello, Michelangelo a Leonardo už nie sú tými istými korytnačími priateľmi, ktorých sme tak milovali. Zmenil sa ich vzhľad (bleh), ich správanie a aj pôvod. Nespadli do kanála, kam bol vyliaty mutagén, nespadol doň dokonca ani Trieska a už vôbec to nie je majster kung-fu. Celý ich pôvod bol zmrzačený a korytnačky boli doslova pošliapané. Tak to teda nie! Už od začiatku sa vedelo, že sa príbeh pozmení, ale toto snáď páni scenáristi a režisér nemysleli vážne.

Najväčšia chyba (samozrejme po nezmyselnom výmysle o vzniku zelených ninjov) filmu je už tradične v postavách. Rovnako ako Transformeri či najnovšie Godzilla, sa ani Ninja Korytnačky neukážu tak skoro. Čakáte na nich hodnú chvíľu a rozbalia to len trikrát. Skutočne pokope ich však vidíme až v záverečnej scéne, pretože vždy je minimálne jeden z bratov zavalený, unesený alebo v bezvedomí. Akcia je podarená a skutočne sa mi páčila. Zapracovali sa všetky možné spôsoby spolupráce a bojového umenia, ktoré plynú z toho, že máte tvrdý pancier, extrémnu silu, veľkosť a dlhý chvost (v prípade majstra Triesku). Ani akcia ale nepostačí na vykrytie extrémne dlhých a častých hluchých miest. Scény s Megan Fox sú vyslovene na žiletku, rovnako tak s tým "týpkom". Totálne nezaujímavé a odpudivé postavy, ktoré sú neuveriteľne trápne a cítite sa za ne blbo, takto jednoducho ich opíšete. Možno by to bolo lepšie, keby im neboli napísané stupídne dialógy, ale to sa už nedozvieme. Vlastne dozvieme, pretože už bola ohlásená druhá časť, a to na 3. jún 2016.

Chémia medzi bratmi funguje skvele, vzájomne sa dopĺňajú, pokiaľ si dobre pamätám, nevadila mi ani jedna ich scéna a vždy priniesli na plátno niečo nové, zaujímavé a občas aj vtipné (minimálne 3x by ste sa zasmiať určite mali). Najmä scéna vo výťahu je výborná, keďže perfektne zdôrazňuje charakter 4 bratov, dokonca aj z animovaných seriálov. Ninja Korytnačky sú totižto stále tínedžeri, mladé a nepripravené na život tam hore. Aspoň tak to tvrdí Trieska. Ako som vravel, spoluprácu a súboje si užijete, o tom žiadna, avšak chýba viac improvizačných a nečakaných funny momentov, na ktoré sme zvyknutí zo seriálu.
Záporáci sú nevýrazní, vôbec z nich nejde strach a jediný protivník pre Korytnačky je Trhač, aj keď musíme uznať, že dosť upgradovaný. Inak by to ale nešlo, takže to je v poriadku. Zamrzí fakt, že ľudskí protivníci sú pre štvoricu mutantov len hračky, a teda sa v pokračovaní opäť bude upriamovať pozornosť na obludy, upgradované stroje a podobne. Žiadne efektné a pôsobivé súboje 4 vs 50 asi čakať nemôžeme. Údajne sa ale v sequeli pozrieme do Dimenzie X, takže sa môžeme tešiť na Kranga.

Ako teda zhrnúť tento pokus priviesť Teenage Mutant Ninja Turtles (aj vám neustále po prečítaní týchto slov znie v hlave legendárna znelka?) krátkym zhodnotením? Nuž, slová chvály sa hľadajú veľmi ťažko. Je otázne, či film o obľúbených zelených korytnačích mutantoch potreboval Megan Fox. Najmä, keď opäť predviedla, že by sa skôr ujala ako hlavná postava v boji proti botoxu než ako herečka vo vedľajšej role predavačky na benzínke. Nielen ona, ale vlastne po celú dobu stopáže nie je nik a nič schopné vyvinúť akýkoľvek druh emócie, ani keď možnosť priam bije do očí. Určite by sa snímok zaobišiel bez Michaela Baya, ktorý určite dohliadal svojim očkom, čo je sem-tam aj poznať. Nevýrazný soundtrack, nezaujímavé, ba až ťažko stráviteľné postavy, málo humoru, málo pizze, málo Ninja Korytnačiek a málo pôvodného príbehu. Ani plynulá a zábavná akcia s príjemnými gagmi nezachráni to, čo sa napáchalo. Nijak výrazne sa nudiť nebudete, ale ani sa veľmi nezabavíte a častokrát budete až tŕpnuť, čo že to dokázali s Ninja Korytnačkami spraviť. 5/10.