Autori Guinnessovej knihy rekordov odobrali titul Veyronu SS, nakoľko nespĺňa kritéria potrebné pre tento rekord.
Bugatti Veyron v najvýkonnejšom prevedení Super Sport, prišiel o titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného automobilu na svete. Titul získal neprávom.
Autori Guinnessovej knihy rekordov odobrali titul Veyronu SS, nakoľko nespĺňa kritéria potrebné pre tento rekord. Zdôvodnenie je jednoduché. Počas testovania, ktoré sa odohralo v roku 2010 na dráhe Ehra-Lessienm, dosiahol Veyron SS priemernú rýchlosť 431,072 km/h v smere proti vetru, resp. 434,211 km/h pri testovaní s vetrom. Testovaný exemplár mal však deaktivovaný obmedzovač. A to je problém. Všetkých 30 predaných kusov najvýkonnejšieho Veyronu, má obmedzovač aktivovaný na hodnote 415 km/h.
Automobilka tvrdí, že tento fakt bol známy autorom Guinnessovej knihy už pri zapisovaní rekordu a tiež informovala, že obmedzovač je pre daný model z bezpečnostných dôvodov nevyhnutný. Pri najvyšších rýchlostiach môže dôjsť k zlyhaniu pneumatík. Zároveň automobilka dodáva, že o tejto informácii informuje ich majiteľov, avšak prehlasuje, že Veyron Super Sport je viac než auto so svetovým rekordom. Taktiež sa netají tým, že sa chystá ešte výkonnejšie verzia, ktorá by mala zaručene titul vrátiť do ich rúk. Jednať sa bude o model Bugatti SuperVeyron s neuveriteľným výkonom 1600 k a maximálkou cez 460 km/h!
Titul najrýchlejšieho sériového automobilu na svete sa tak vracia do USA, kde ho opäť vlastní SSC Ultimate Aero TT, ktorému bolo nameraná rýchlosť 411,76 km/h. Tá je paradoxne nižšia ako rýchlosť Veyronu SS s obmedzovačom, avšak hovorí sa, že o potvrdenie hodnoty 415 km/h Bugatti nepožiadalo autorov knihy, preto sa jedná o neoficiálny údaj. Do úvahy však spadá aj Koenigsegg Agera R s hodnotou 420 km/h, či nový počin Hennessey Venom odvodený od modelu Lotus Elise. Ten nedávno dosiahol rýchlosť 427,6 km/h avšak rovnako ani túto hodnotu zodpovední z Guinnessovej knihy oficiálne nepotvrdili. Všetko tak ostáva v neoficiálnej rovine, pričom rozuzlenie sa dostaví asi čoskoro. Zatiaľ tak kraľuje Aero TT.
Čo na to hovoríte vy?