Rýdzo šoférsky automobil, ktorý vznikol v spolupráci značiek Toyota a Subaru sa dočkal novej generácie.
Projekt "Toyobaru", teda Toyota GT86 a Subaru BRZ vyvolal v prvej generácii zmiešané pocity. Cenovo dostupný športiak totiž jedna skupina odsúdila skrz nízky výkon, druhá ho považuje za jeden z najlepších šoférskych automobilov súčasnosti. Príchod druhej generácie v zásade nič nemení a naďalej vsádza na rovnaký recept – nízka hmotnosť, zadný pohon, manuálna prevodovka, motor bez turba, nefalšované jazdné vlastnosti a prijateľná cena.
Tak by sa dala v skratke charakterizovať aj druhá generácia BRZ, ktoré nám práve Subaru oficiálne predstavuje. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že vo veci je de facto väčší facelift predchodcu, čo naznačuje najmä prakticky identický profil. Oba konce novinky ale dostali modernejší a svalnatejší podtón. Pod nafúknutými blatníkmi sú 17 alebo príplatkové 18" disky. Nemožno sa však ubrániť tomu, ako by po dizajnovej stránke išlo o mix rôznych modelov, i keď je jasné, že to určite nebolo zámerom.
Tak či onak, povedzme si otvorene, BRZ-ko nebolo nikdy o úžasnom dizajne či modernom interiéri, ale o tom, čo zažije vodič za volantom. Naďalej sa bavíme o koncepcii malého ľahkého 2+2 športiaka s motorom vpredu a pohonom zadnej nápravy. V jednoduchom kokpite nájdeme športovejšie sedadlá, 7" digitálne budíky s možnosťou meniť zobrazovacie štýly a 8" centrálny displej infotainmentu Subaru Starlink.
Pod prednou kapotou nájdeme atmosférický 2,4-litrový Boxer s výkonom 170 kW / 231 koní a krútiacim momentom 249 Nm. Presné rýchlostné parametre zatiaľ nepoznáme, vzhľadom na to, že novinka je o cca 30 koní silnejšia a o necelých 8 kilogramov ťažšia (1 277 kg), veľké medzigeneračné rozdiely čakať nemožno. Predchodca dokázal akcelerovať na stovku za 7,5 sekundy a maximálnu rýchlosť mal na úrovni 226 km/h.