Druhá generácia vodíkovej Toyoty sa pravdepodobne dostane aj na náš trh.
Toyota patrí medzi lídrov v oblasti hybridných pohonov, už niekoľko rokov pritom v jej portfóliu dokonca pôsobí model s palivovými článkami. Aj napriek tomu, že vodíkové automobily boli najmä v Európe tak trochu odsunuté na vedľajšiu koľaj, Toyota takéto modely ďalej vyvíja paralelne s inými alternatívami, ktoré sa momentálne viac tlačia do popredia. Dôkazom toho je druhá generácia modelu Mirai.
Ten verejnosť v prvej generácii nepriala úplne nadšene, a to predovšetkým kvôli vskutku divnému dizajnu. Podstatné však je, že model Mirai v roku 2014 predstavoval jeden z prvých sériovo vyrábaných vodíkových automobilov na svete.
Teraz nám Toyota ukazuje novú generáciu, ktorá zo škaredého káčatka robí pôvabnú limuzínu. Naďalej síce ide o tradičný japonský dizajn, teda pomerne extravagantnejšie krivky, v porovnaní s predchodcom je ale badať obrovský progres.
K úplnému odhaleniu sériovej verzie ešte nedošlo.,technické parametre už však známe sú. Novinka stojí na modulárnej platforme TNGA, ktorú využíva napríklad nový Lexus LS, rozloženie hmotnosti je pritom 50:50. Samotný elektromotor disponuje výkonom 134 kW / 182 koní a krútiacim momentom 300 Nm. Maximálna rýchlosť sa posunula na úroveň 175 km/h.