Nová Škoda Octavia Combi prichádza s bezkonkurenčným kufrom a pohonom 4x4.
Škoda zároveň so začiatkom autosalónu zverejnila i prvé oficiálne fotografie a informácie k tretej generácií Octavie vo verzii Combi. Hneď na úvod treba povedať, že sa nejedná o hocijaké fakty, práve naopak. Fakt, že praktickejšia verzia bude poskytovať až neuveriteľných 610 litrov batožinového priestoru zatienil všetkých konkurentov nižšej a dokonca nejeden automobil aj triedy strednej. S príchodom variantu kombi, Škoda zavádza aj pohon všetkých kolies 4x4.
Pre porovnanie: Octavia Combi tretej generácie má väčší batožinový priestor aj ako o triedu väčšie obľúbené kombíky Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Hyundai i40, Toyota Avensis či Renault Laguna, kde zas jednoznačne kraľuje Superb. To, či je kufor takejto veľkosti využiteľný a v niektorých prípadoch až prekážajúci, je vec druhá.
Oproti predošlej generácii "oktávka" narástla o 90 mm do dĺžky, 45 mm do šírky a rázvor sa natiahol o 108 mm. Každému je teda jasné, v čom spočíva to tajomstvo najväčšieho kufra v triede. Zadné sedadlá je možné jednoducho sklopiť potiahnutím za páku. Tým narastie objem na hodnotu 1740 l, pričom vzniká prakticky rovná plocha. Pri prevoze dlhých predmetov sa hodí možnosť úplného sklopenia sedadla spolujazdca. Vo verzii kombi pribudlo praktické dvojité dno, či už známy obojstranný koberec a bohatý sieťový systém pre uchopenie malej batožiny.
Medzi vychytávky, ktoré si Škoda nemohla po vzore Rapidu odpustiť, je škrabka na ľad vo viečku palivovej nádrži, či nový kôš na odpadky, schránka na reflexnú vestu pod sedadlami šoféra a v neposlednom rade obal na kabáty za zadným radom sedadiel. Bezpečnostné systémy sú zhodné s liftbackom. Nechýba asistent jazdy v pruhoch, multikolízna brzda, rozpoznávanie únavy šoféra, asistent diaľkových svetiel alebo adaptívny tempomat. Rovnako aj motorizácie sú totožné s kratším bratom. V blízkej dobe môžeme očakávať najmä verziu Scout, ktorou škodovkári ulahodia nejednému chalupárovi.
Ceny na českom trhu začínajú na čiastke 364.900 Kč. Na tie slovenské si budeme musieť ešte počkať.
Foto: Škoda