Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
11. augusta 2020 o 16:27
Čas čítania 3:57
Lenka Včelová

Chýba ti v lete motivácia na cvičenie? Máme pre teba 5 energiou nabitých športových spotov, ktoré ťa donútia vytiahnuť tenisky

ZAUJÍMAVOSTI ŠPORT
Uložiť Uložené

Známe tváre športocov z celého sveta, silné posolstvá a hudobné produkcie plné energie a drivu. To všetko v sebe majú reklamné spoty úspešných športových značiek

Dočkali sme sa. Uplynulé dni boli konečne plné slnka, letného počasia a vysokých teplôt. A zatiaľ čo kúpaliská a priehrady praskali vo švíkoch, vonkajšie športoviská, cyklochodníky či outdoorové fitká boli oveľa prázdnejšie ako zvyčajne. 

Niet sa čo čudovať. So stúpajúcou ortuťou teplomera u niektorých ľudí pravidelne klesá motivácia na cvičenie. Veď komu sa chce cvičiť a behať, keď na to, aby si sa spotil, stačí iba sedieť. A keďže aj my v redakcii to máme počas horúcich letných dní rovnako, dnes ti prinášame potrebnú dávku motivácie. Pripravili sme si pre teba výber piatich energiou nabitých kampaní svetových športových značiek, ktoré ťa donútia vytiahnuť tenisky a posunúť svoje limity na úplne inú úroveň. A ak chceš dostať zo seba naozaj všetko, nezabudni si z trackov použitých v kampaniach urobiť workout playlist.

Reklamya
Zdroj: Unsplash

Nike Just Do It: Da Da Ding 2016 

Začneme síce staršou, ale stále veľmi silnou vecou od značky Nike, ktorá v roku 2016  ovládla Cannes a patrí doteraz k najinšpiratívnejším športovým spotom. Oceňovaná kampaň, ktorá ťa doslova vyburcuje k lepším výkonom si dala za cieľ inšpirovať mladé ženy, aby sa venovali športu. Zároveň však v sebe nesie aj hlbšie posolstvo, ktorým je snaha zmeniť spôsob vnímania ženského športu v Indii.

V produkčne veľmi náročnom reklamnom spote sa predstavilo množstvo známych indických športovkýň, napríklad hokejový poklad Rani Rampal, ktorá bola v 15tich rokoch najmladšou hráčkou na svetovom pohári v roku 2010 či Ishita Malaviya, prvá indická profesionálna surferka. Hlavnou tvárou spotu je indická herečka a modelka Deepika Padukone. Reklamný spot nabitý female power má 3 minúty,  ale napriek tomu nenudí, skôr s každou sekundou graduje a dvíha adrenalín. Okrem vynikajúcej vizuálnej stránky, práce kamery, strihu a celkového spracovania musíme úspech spotu pripísať aj energiou nabitému tracku, ktorý nesie rovnomenný názov ako kampaň.

VIZITKA KAMPANE

  • Značka: Nike
  • Kampaň: Just Do It
  • Réžia: Francois Rousselet
  • Reklamná agentúra: Wieden + Kennedy Delhi 
  • Track: GENER8ION feat. Gizzle

Nike: This is us 2017

Pri starších kampaniach od Nike a téme ženskej sily ešte chvíľku zostaneme. Kampaň z dielne holandskej agentúry Weiden Kennedy, ktorá bola pripravená k Medzinárodnému dňu žien je pekným príkladom, ako v reklame lámať stereotypy a nenudiť pritom

Reklamný spot This is us vystavaný na tradičných tvrdeniach o ženách a ich následnom vyvrátení sa zaujímavo pohráva nielen so slovíčkami a s dvojzmyslami, ale zaujme aj netradičnými prechodmi zo scény do scény a v neposlednom rade aj hlavnými predstaviteľkami. Tie sú rovnako ako v predošlej kampani v reálnom živote slávnymi športovkyňami (tentokrát z Turecka), vďaka čomu má celý spot väčšiu hodnotu, nielen v ideovej rovine.

VIZITKA KAMPANE
  • Značka: Nike
  • Kampaň: This is us
  • Réžia: Christopher Barett, Luke Taylor
  • Reklamná agentúra: Weiden Kennedy (Amsterdam) 
  • Track: Beyoncé - Run the World

Under  Armour: The Only Way Is Through 2020

Americká značka športového oblečenia svetového významu Under Armour na pravidelnej báze produkuje videospoty plné energie a lásky k športu, ktoré takmer vždy zamiešajú karty na udeľovaní reklamných cien. Napríklad známy a priam už legendárny reklamný spot s plavcom Michaelom Phelpsom Rule yourself otriasol svetom reklamy, priniesol mnoho emócií, ocenení (napríklad FILM CRAFT GRAND PRIX) a pre mnohých aj nových pohľad na život športovca, ktorý vyjadrili silným výrokom:  It’s what you do in the dark, that puts you in the light.

Značka Under Armour pokračovala v  silných posolstvách aj v tomto roku s kampaňou The only way is through, ktorú predstavil sám zakladateľ a bývalý CEO Kevin Plank. Ten na konci svojho prejavu na The National Retail Federation’s Big Show (NRF je Národná maloobchodná federácia, ktorá od roku 1911 v USA združuje maloobchodníkov) v New Yorku rozbalil svoju bundu a odhalil tričko s veľkými výraznými písmenami s hlavným sloganom kampane. 

Hlavný headline v preklade Jediná cesta je cez, tak niesol v dobe koronavírusu hneď  niekoľko významov, ktoré sú posolstvom, nielen pre profesionálnych, či amatérskych športovcov, ale pre nás všetkých.

VIZITKA KAMPANE
  • Značka: Under Armour
  • Kampaň: The Only Way Is Through
  • Réžia: Neznámy
  • Reklamná agentúra: Under Armour In-House (Creative Agency)
  • Track: Music by Beacon Street Studios

Adidas: Faster Than 2020

V poradí štvrtý športový spot, ktorý si dnes predstavíme je súčasťou kampane Faster than (Rýchlejší ako) od značky Adidas. Tá sa vo svojom videu zamerala na bežcov a na to, ako vnímajú svoju rýchlosť. 

Globálnymi tvárami kampane sa stali napríklad vytrvalostný bežec Martinus Evans, ktorý pretvoril posmešky od svojho lekára na motivačný nástroj, ale aj aktuálny majster sveta v behu Noah Lyles, či maratónska bežkyňa Kathrine Switze. Do kampane sa zapojili globálni aj lokálni bežci, ktorých úlohou bolo predovšetkým inšpirovať. Kampaň bola viditeľná na sociálnych sieťach pod hashtagom #fasterthan.

VIZITKA KAMPANE
  • Značka: Adidas
  • Kampaň: Faster Than
  • Réžia: Rachna Dhall
  • Reklamná agentúra: Iris Amsterdam
  • Track: Axel Thesleff - 'Bad Karma'

Nike: You Can't Stop Us 2020

Posledným nadupaným spotom, ktorým by sme ťa dnes chceli namotivovať je video od Nike, ktoré uzrelo svetlo sveta len pred pár dňami, ale už teraz žne vo svete reklamy pozitívne reakcie - predovšetkým po stránke spracovania.

Ide o ďalší zo série spotov z cyklu You Can't Stop Us. Nová reklama bola podobne ako už v úvode spomenuté spoty od Nike veľmi náročná na výrobu. Video tvoria dynamické sekvencie - pri tvorbe tejto reklamy tvorcovia vyberali až z 40 000 sekvencií, pričom vo výslednom spote je ich len 72. Zároveň tu nájdeme aj množstvo "hercov" športovcov, ktorých sa tu vystriedal naozaj rekordný počet – až 53 a medzi nimi známe mená ako LeBron James, Naomi Osaka, Eliud Kipchoge, Caster Semenya, Cristiano Ronaldo, Giannis Antetokounmpo, Serena Williams a mnoho ďalších.

Silný spot plný emócií nám pripomína negatívny dopad COVIDu na športový priemysel a to nielen z hľadiska prázdnych štadiónov, ale predovšetkým zo strany športovcov, ktorí počas lockdownu museli zostať doma a nemohli trénovať tak, ako sú zvyknutí. Aj tieto nepríjemné situácie však otáča na pozitívny motivačný náboj celej kampane a spotu You Can't Stop Us!! A to je aj tým hlavným posolstvom, ktoré by si si z tohto super videa mal zobrať.

VIZITKA KAMPANE
  • Značka: Nike
  • Kampaň: You Can't Stop Us

  • Réžia: Oscar Hudson

  • Reklamná agentúra: Wieden+Kennedy Portland

  • Track: Cowboys in Japa:  Daylight

Domov
Zdieľať
Diskusia