Výpadok príjmov cítia mnohí. Kompenzujú si ho miestne celebrity predajom rúšok?
Ak by bol december a domáce celebrity by v rámci svojich kolekcií merchu začali predávať zimné čiapky, nikto by to za hyenizmus nepovažoval. Koronavírus je však veľmi citlivou témou, ktorá v posledných týždňoch obmedzuje celú spoločnosť. Keď sa známe tváre rozhodli okrem bežných tričiek a mikín ponúkať zákazníkom aj rúška, vo viacerých prípadoch za to schytali poriadnu vlnu kritiky.
My sme sa pozreli na to, ktoré české a slovenské celebrity sa rozhodli z ochranných pomôcok na tvár spraviť biznis a ktoré sa na druhú stranu v aktuálnej situácii rozhodli rozdávať rúška so svojim menom alebo logom fanúšikom alebo ľuďom v núdzi zadarmo.
- Ktoré celebrity na rúškach zarábajú, a ktoré nie
- V akých cenách sa pohybujú rúška celebrít
- Kam smeruje profit z ich predaja
- Či sú ich ochranné pomôcky funkčné alebo ide len o módny doplnok
Rytmus - 9,99/12,99 €
Jednou z prvých známych osobností, ktoré sa začali zaoberať predajom rúšok bol Rytmus. Ten publikoval na svoj instagramový profil na konci marca fotku v žltej verzii rúška NJBMNT a tisíce fanúšikov, ktorí už od roku 2014 kupujú mikiny a tričká s nápisom JBMNT pochopiteľne prejavili záujem.
Podľa jeho slov pritom predaj rúšok neplánoval a išlo len o odpoveď na dopyt v komentároch. V priebehu pár dní sa mu však podarilo spustiť predaj (nečakane cez internetový obchod elektro-predajne Euronics TPD) a o týždeň neskôr ohlásil, že prvú várku už vypredali.
Presným počtom predaných kusov sa zatiaľ nepochválil, no v prípade Rytmusa určite nehovoríme o desiatkach, ale skôr stovkách kusov. Rúška NJBMT vyzerajú už na prvý pohľad oveľa kvalitnejšie, ako mnohé bežne dostupné kúsky, no na stránke TPD je jasne napísané, že nie sú zdravotníckym materiálom ale len módnym doplnkom. Aj napriek tomu však poskytujú, rovnako ako podomácky vyrobené rúška, ochranu proti prenosu kvapôčkových nákaz.
Exploited - 0 €
To, že z rúšok sa už dnes stala úplne bežná súčasť kolekcií merchu pre známe osobnosti zo všetkých sfér je nad slnko jasné. Výnimkou tak nie sú ani tvorcovia youtubového obsahu, no tí zvolili v porovnaní s ostatnými celebritami z Česka a Slovenska opačný prístup.
Exploited napríklad pridáva rúško Do It For the Content k objednávkam merchu zadarmo čo znamená, že náklady na jeho výrobu si musí odrátať z celkového zisku na objednanom tričku alebo mikine. Pre rovnaký postup sa rozhodli všetci youtuberi, ktorí spolupracujú s firmou GoMerch, ako napríklad Duklock, Slaytiiina, Moma alebo LucyPug.
Niektorí z nich zaradili rúško do svojich kolekcií aj ako samostatný produkt. Ich cena sa ale v tomto prípade pohybuje na úrovni 5 €, a tým pádom pokryje len náklady na výrobu a samotný materiál a nemajú z jeho predaja zisk.
Separ - 12,99 €
Dopadom koronavírusu na slovenskú ekonomiku sa zaoberá vláda v posledných týždňoch čoraz viac. Podniky, ktoré museli svoje prevádzky zatvoriť alebo firmy, ktoré prepúšťajú zamestnancov sú na tom zle. Následky však bezpochyby cíti aj neziskový sektor. Tu sa rozhodol angažovať Separ.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Kam poputuje profit z predaja Separovych rúšok
- Ktorú celebritu označili ľudia pre cenu jej rúšok za hyenu
- Prečo zmazala Plačková príspevok, v ktorom predávala rúška za 15 €
- Ktorá celebrita plánuje darovať profit z predaja rúšok detskej onkológii