Úspešné CLS v menšom kabáte - CLA
Na Detroitskom autosalóne nemecká prémiová automobilka Mercedes-Benz predstavila už okrem spomínanej kompletne vynovenej triedy E aj dlho pripravovaný sedan odvodený od triedy A - CLA. O názve sedan môžeme polemizovať, nakoľko pôsobí skôr dojmom štvordverového kupé po vzore väčšieho CLS. To pripomína najmä dizajnom, ktorý chcela automobilka priniesť aj do nižšej strednej triedy. Osobne si myslím, že sa jedná o najvydarenejší sedan tejto triedy. Na druhú stranu si však treba povedať, že na zadné miesta si asi nesadne dospelý človek. Zaujímavosťou pritom je, že auto je dlhšie než o triedu vačšia trieda C. Karoséria typu kupé bez rámov okien, s pretiahnutými líniami, sa môže pýšiť súčiniteľom odporu vzduchu len 0,23, čo je rekord pre produkčné automobily.
Keďže CLA-čko bolo predstavené na Detroitskom autosalóne, pochopiteľné je, že bolo uvedené s motorizáciou pre americký trh. Tou je dvojliter s výkonom 211 k a točivým momentom 350 Nm. Jedná sa o verziu CLA250, ktorá je poháňaná prednou nápravou, prípadne oboma – verzia 4Matic. Už v základnej verzii bude vybavená systémom stop/start. Európske motorizácie budú samozrejme rozsiahlejšie. Ponuka začína základom CLA180 s výkonom 90 kW, nasleduje CLA200 s výkonom 115 kW, v Detroite predstavená verzia CLA250 a nechýba ani populárna naftová jednotka CLA220 CDI s výkonom 125 kW. Automobilka sa netají tým, že uvedie na trh i vrcholnú verziu pod záštitou svojej športovej divízie – CLA45 AMG.
Štandardne bude postavené na 17“ runflat pneumatikách, avšak i tie 18“ AMG v športovom pakete pôsobia i napriek svojej veľkosti dosť „utopené“. Nielen veľkosť kolies, ale i fakt, že automobil je vybavený športovým podvozkom vo všetkých stupňoch výbavy, hovorí, že sa jedná o športovo ladený sedan.
Dizajn interiéru je takmer zhodný s tým v triede A. Nechýba aplikácia hliníka či dreva, zakomponovanie navigácie, či asistenčné systémy Distronic, Parktronic, Attention Assist, Brake Assist či Collision Prevention Assist. Základná cena modelu CLA180 pre nemecký trh, bola stanovená na približne 29 tisíc eur, čo je o necelých 5 tisíc eur viac než A180. Ako sa tento malý imidžový sedan bude predávať, nielen u nás, som sám zvedavý, nakoľko cenovo sa pohybuje minimálne o triedu vyššie. Ale dizajn je dizajn.
Foto: Mercedes-Benz