Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 24. 10. 2020 meniny má Kvetoslava

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
12. február 2020, 13:30
Čas čítania: 2:17
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Audi poodhaľuje novú A3-ku. Prísne tvarovaný hatchback ponúkne v ostrej verzii cez 300 koní

Nový kompaktný model od štyroch kruhov sa začína odhaľovať.

Martin Mičuda
12. február 2020, 13:30
Čas čítania: 2:17
Audi poodhaľuje novú A3-ku. Prísne tvarovaný hatchback ponúkne v ostrej verzii cez 300 koní
Zdroj: audi-mediacenter.com
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

S blížiacim sa autosalónom v Ženeve sa dozvedáme o novinkách, ktoré tam budú mať premiéru. Výnimkou nie je ani nemecké Audi, ktoré si pre túto príležitosť pripravilo úplne novú, v poradí 4. generáciu modelu A3 Sportback. Máme aj prvé informácie a fotografie, a to dokonca z ostrej verzie S3 Sportback.

 

Keďže doterajšie testovacie exempláre zhodili maskovanie, namiesto nich na fotografiách exteriér pokrýva športová čierno-biela fólia. Tá dodáva nielen atraktivitu, ale ako-tak sa snaží zmiasť oko pozorovateľa, keďže jednotlivé exteriérové línie ešte úplne nevyznievajú. Je ale jasné, ako nová A3-ka bude vyzerať a rovnako aj to, ako tvarované budú jej nárazníky, svetlá či maska.

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1339 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
Vyskúšali sme potravinové donášky v Bratislave: Koľko to stojí a kedy ti príde jedlo domov?Vyskúšali sme potravinové donášky v Bratislave: Koľko to stojí a kedy ti príde jedlo domov?
10 zaujímavostí o Ryanovi Reynoldsovi: Mohol byť policajtom, trápia ho úzkosti a depresie10 zaujímavostí o Ryanovi Reynoldsovi: Mohol byť policajtom, trápia ho úzkosti a depresie
Linka dôvery: Koronavírus riešia poradcovia skoro v každom rozhovore, ľudí trápia existenčné problémy (Rozhovor)Linka dôvery: Koronavírus riešia poradcovia skoro v každom rozhovore, ľudí trápia existenčné problémy (Rozhovor)
VIAC

Audi poodhaľuje novú A3-ku. Prísne tvarovaný hatchback ponúkne v ostrej verzii cez 300 koní
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Asi nikoho neprekvapí, že po vzore väčších modelov značky aj zástupca nižšej strednej triedy dostane v najvyššej výbave technológiu Matrix-LED. Chýbať pritom nebudú ani tradične ostro tvarované línie a početné hrany. Základný tvar karosérie sa prakticky nezmení, s prižmúrením oka možno hovoriť len o evolúcii tvarov, nakoľko podstatné medzigeneračné zmeny budú navonok reprezentovať len oba konce vozidla.

 

 

Pohľadom do interiéru zatiaľ nedisponujeme, s určitosťou ale vieme, že dominantnou črtou hranatej palubnej dosky budú veľké displeje. Tie sú už neodmysliteľnou súčasťou súčasných modelov Audi, otázkou už len zostáva, či sa okrem digitálnych budíkov Audi Virtual Cockpit a stredového displeja infotainmentu dočkáme tretej obrazovky aj v prípade klimatizácie alebo či zostanú fyzické tlačidlá.

 

Audi poodhaľuje novú A3-ku. Prísne tvarovaný hatchback ponúkne v ostrej verzii cez 300 koní
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Paletu motorov zatiaľ oficiálne neoznámili, je ale jasné, že pôjde o agregáty 1.0 TFSI, 1.5 TFSI a 2.0 TDI. Špeciálne na účely ostrej verzie S3 Sportback poslúži motor 2.0 TFSI, ktorého výkon má byť na úrovni 228 kW / 310 koní. Športovo strihnutý variant, ktorý bude zastupovať akýsi medzistupeň k vrcholnej verzii RS3 Sportback si to preto namieri proti 306-koňovej konkurencii – BMW M135i xDrive a Mercedes-AMG A 35 4Matic. 

 

Ako uvádza automobilka, model A3 má stelesňovať tradičné DNA značky – pohon všetkých kolies quattro. Kompaktný model bude totiž vybavený najnovším evolučným stupňom pohonu všetkých kolies quattro pre priečne uložený motor – srdcom je elektrohydraulicky ovládaná lamelová spojka, ktorú riadi opäť viac vyladený softvér. Opäť teda nepôjde o "plnohodnotné" quattro, keďže A3-ka je primárne vozidlo s predným pohonom.

 

Použitá technológia však má zaručiť maximálnu trakciu, stabilitu a vysokú jazdnú dynamiku. V súhre s adaptívnym podvozkom a progresívnym riadením vytvorí športové jazdné vlastnosti, ktoré zvlášť vyniknú v ostrých serpentínach a striedavých výjazdoch do kopca a zjazdoch do údolia. Spojka pohonu všetkých kolies quattro je umiestnená na konci kĺbového hriadeľa pred diferenciálom zadnej nápravy, čo prispieva k priaznivému rozloženiu hmotnosti na nápravy. 
 

Audi poodhaľuje novú A3-ku. Prísne tvarovaný hatchback ponúkne v ostrej verzii cez 300 koní
Zdroj: www.audi-mediacenter.com


Audi zároveň v novinke prispôsobilo elektronickú reguláciu rozdeľovania krútiaceho momentu pre novú A3-ku zvlášť – systém preberá údaje zo senzorov podvozka a okrem jazdného stavu a povrchu cesty rozoznáva aj spôsob jazdy. Na základe toho riadiaca jednotka vypočítava optimálne rozdelenie krútiaceho momentu z hľadiska účinnosti a túto hodnotu poskytuje spojke.
 
Systém pohonu všetkých kolies quattro rozdeľuje krútiaci moment úplne variabilne medzi prednou a zadnou nápravou. Pri normálnej jazde sa väčší podiel krútiaceho momentu motora prenáša na predné kolesá. Pri rozjazde alebo pri zníženej trakcii na prednej náprave spojka bleskurýchlo prerozdelí krútiaci moment, na zadnú nápravu pritom vie v prípade potreby preniesť až 100 percent krútiaceho momentu.

 

Vývojári zapracovali aj na adaptívnom podvozku – nastaviteľné charakteristiky tlmičov poskytujú široké rozpätie a umožňujú zvlášť aktívne jazdné vlastnosti. Senzory merajú vertikálne pohyby karosérie a relatívne pohyby jednotlivých kolies voči karosérii. Riadiaca jednotka spracúva signály rádovo v milisekundách a nepretržite individuálne prispôsobuje jednotlivé tlmiče stavu cesty, jazdnej situácii a želaniu vodiča. 
 
Pomocou systému Audi Drive Select môže vodič prepínať tri základné nastavenia tlmičov – comfort, auto a dynamic. Okrem nich nebudú ale chýbať ani dodatočné nastavenia efficiency a individual. Pri zvolení režimu individual si vodič môže ľubovoľne nastaviť jednotlivé systémy vozidla podľa svojich preferencií.  Viac sa dozvieme začiatkom marca priamo v Ženeve, kde A3-ku odhalia.
 

Zobraziť galériu 6 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
7
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.