3. novembra 2017 o 11:56

Recenzia: Deň na našej zázračnej planéte ubehol rýchlo, vtipne a s množstvom krásnych záberov na Zem a jej živočíchov

Najnovší dokument o krásach Zeme sa oplatí vidieť v kinách.

Earth: Deň na zázračnej planéte je pravdepodobne prvým čistokrvným dokumentom, ktorý som videl. Na návštevu kina ma nalákal trailer, v ktorom leguán utekal pred hadmi. Táto scénka je na internete veľmi známa (či už s alebo bez Snoop Doggovho komentáru) a ja som si povedal, že ak ju majú na svedomí tvorcovia tohto dokumentu, musím ho vidieť v kinách. Bola totiž nesmierne napínavá, krásne zostrihaná a detailne natočená. Tak som do toho kina išiel a sklamaný som nebol.

Zdroj: BBC

Síce sa útek leguánov odohrá takmer hneď na začiatku a je pravdepodobne najlepšou sekvenciou z celého dokumentu (rozhodne je to veľmi nepríjemné a napínavé), zvyšok dokumentu sa rozhodne nemusí hanbiť. V priebehu 95 minút uvidíte planétu Zem a jej krásy počas celého dňa. Dokument je totiž zostrihaný ako náhodný sled udalostí po celom svete, ktoré sa dejú v rozličných časových úsekoch (pozeráme sa na ne však chronologicky).

Výber živočíchov je viac-menej náhodný, čo mi občas aj prekážalo. Veľa sa totiž zo snímky nedozviete. Skôr sa slušne pobavíte, možno vás očarí pár záberov a sem-tam budete v napätí, či to tie zlaté zvieratká prežijú. V dokumente je totiž veľa záberov na lov predátorov a útek slabších, našťastie pre mňa sa takmer celá stopáž nesie v pozitívnom duchu. Vždy som mal tak nejak problém sledovať zvieratá umierať, aj keď ide o prirodzený proces v prírode.

Zdroj: BBC

Réžii, strihu a kamere skutočne niet čo vytknúť. BBC netočí prírodné dokumenty pár mesiacov a je to cítiť. Profesionálny prístup sa strieda s humorným použitým hudby a zvukov počas zaujímavých či doslova vtipných scén, a tak sa chvíľky hrôzy striedajú s odľahčenými momentami, na ktorých by ste sa možno nikde inde nesmiali, no v sále a pri tomto dokumente tak učiníte.

Ak máte radi prírodné dokumenty, nemáte prečo váhať. Earth: Deň na zázračnej planéte je vtipný, profesionálny a zaujímavý kúsok do zbierky. Síce sa toho až tak veľa nedozviete, no zažijete ako strach, tak i napätie a v konečnom dôsledku aj humor. 7,5/10

PS: Akurát to "posolstvo" na konci skutočne nemuselo byť. Diváci takýchto dokumentov nie sú cieľovkou, ktorej by to musel ktokoľvek prízvukovať.

0/10