Taycan a Model S majú za sebou pravdepodobne prvý porovnávací test.
To, že ak sa v dnešnej dobe povie pojem "elektromobil", takmer každý si automaticky spomenie na Teslu, je fakt. Mladá americká značka vo svete jednoducho zarezonovala a je neodškriepiteľné, že na poli elektrických vozidiel ma najväčší hype. Avšak to, že neraz aj sám Elon Musk stavia svoje výtvory do roviny športového náčinia, nie je úplne vhodné.
Áno, akcelerácia Tesiel, ktorá neraz vyáža dych, je úchvatná, tá však v konečnom zmysle zákonite neznamená, že ide o športové vozidlo. Ostatne, pri pohľade na Model S, 3 či X je okamžite jasné, že so športovosťou veľa spoločné nemajú, nehovoriac o tom, že okamžité (pružné) zrýchlenie je doménou elektromotora ako takého, nie výlučne Tesly.
S príchodom prvého sériovo vyrábaného elektrického Porsche sa však verejnosť neraz upriamuje na priamé porovnanie. To sa veru stalo aj realitou, veď model Taycan si svetovú premiéru odkrútil len pred pár týždňami.
Nemecká televízia VOX totiž vyrukovala s veľmi zaujímavým porovnaním oboch modelov, ktoré postavila bok po boku, čím tak pravdepodobne zabezpečila vôbec prvý drag race. Jeho hlavnými aktérmi sú dve najvrcholnejšie verzie – Tesla Model S P100D a Porsche Taycan Turbo S.
K testu došlo za upršaného počasia, čím teda zďaleka nešlo o ideálne podmienky, oba elektromobily si ale zmerali sily za rovnakých okolností. Ako sa ukázalo, i keď verzia P100D papierovo zrýchľuje lepšie ako Turbo S (2,6 s vs. 2,8 s), s mokrou dráhou letiska si vo výsledku vždy lepšie poradilo Porsche.
Väčšiu pozornosť si ale zaslúži losí test, kde Model S doslova pohorel. Vrcholná Tesla totiž nedokázala pri rýchlosti 90 km/h za mokrých podmienok okopírovať vytýčenú trať. Naopak, Porsche prednieslo pozoruhodnú manévrovateľnosť, a to dokonca pri rýchlosti až 97 km/h. Je to jasný dôkaz, že Porsche má s vývojom športových automobilov nepomerne väčšiu skúsenosť, a že z dvojice testovaných elektromobilov jedine model tejto značky možno naozaj považovať za športový počin.
Všetko nájdeš na priloženom videu, respektíve na tomto linku, kde sa nachádza kompletná porovnávacia reportáž (2. kapitola) so všetkými podobnosťami.