Na blížiaci sa autosalón si taliansky výrobca pripravil slušné prekvapenie.
Autosalón vo Frankfurte klope na dvere, čo v automobilovej oblasti značí, že v priebehu nasledujúch dní sa prakticky roztrhne vrece s rôznymi novinkami. Výnimkou nie je ani Ferrari, práve naopak, na pomery talianskej značky sme v uplynulých hodinách prekvapivo spoznali až dve veľké novinky zároveň. V oboch prípadoch ide o otvorené varianty a v oboch prípadoch ide o veľmi zaujímave počíny.
V zmysle hierarchie značky začneme novým modelom F8 Spider, teda s otvoreným variantom nedávno predstaveného kupé F8 Tributo. Nástupca 488-čky vo verzii Spider sa hrdí mimoriadne pôvabnými krivkami, pozoruhodnejším však je samotný systém skladacej strechy.
Samozrejme, naďalej ide o pevné riešenie strechy, po novom je ale celý mechanizmus citeľne kompaktnejší a navyše aj ľahší – v porovnaní s predchodcom o 20 kilogramov. Strecha je zložená z 2 častí, skladá sa nad motor a celý proces, ktorý je možné vykonať do rýchlosti 45 km/h trvá 14 sekúnd. Srdcom F8-čky je dvakrát preplňovaná V8-čka, ktorá bola svojho času tou najvýkonnejšou v histórii značky (po novom ho predbehol model SF90 Stradale).
3,9-litorvý motor je naladený na výkon až 530 kW / 720 koní a 770 Nm. To je o 50 koní viac než doteraz, inými slovami, F8 Spider je vôbec najvýkonnejší sériový osemvalcový model bez strechy v histórii značky. Zároveň je pochopiteľne aj najrýchlejší, keďže akceleráciu z 0 na 100 km/h zvláda za 2,9 sekundy a maximálna rýchlosť je až 340 km/h!
Druhou, rozhodne ešte pôsobivejšou novinkou je model Ferrari 812 GTS. Treba povedať, že GTS-ko je zároveň aj pomerne veľkým prekvapením, keďže po dlhých 50 rokoch Ferrari do svojej ponuky opäť začleňuje "štandardný", teda kusovo neobmedzený sériový model bez strechy a s V12-kou pod kapotou (LaFerrari Aperta, F60America či 550 Barchetta boli limitované záležitosti).
Taliani tak odkazujú na slávnu Daytonu, čiže 365 GTS/4. Ako napovedá názov, novinka vychádza z kupé 812 Superfast, jej podstatou je teda atmosféricky dvanásťvalec. 6,5-litrový motor má výkon 588 kW / 800 koní a krútiaci moment 718 Nm. I keď to na dnešnú dobu už nie je nič nezvyčajné, je vcelku paradoxné, že aj takýto počin je už vybavený filtrom pevných častíc.
Aj druhá dnešná novinka má pevnú skladaciu strechu, s ktorou je možné manipulovať do rýchlosť 45 km/h, pričom celý akt trvá zhodných 14 sekúnd. Akousi zaujímavosťou je, že vzadu je možné elektricky vytiahnuť okno, čím sa zlepší obtekanie karosérie a viac odizoluje od vetra, v nižších rýchlostiach sa zároveň jeho zasunutím do kokpitu prenáša viac zvuku od motora.
Ferrari uvádza, že nové 812 GTS dokáže akcelerovať na stovku pod 3 sekundy, na dvestovke je za 8,3 sekundy a maximálna rýchlosť je vyše 340 km/h. Ak nerátame limitovaný hyperšport LaFerrari Apera, nové GTS-ko je najvýkonnejšie a najrýchlejšie dvanásťvalcové Ferrari bez strechy. Poháňané sú nepochybne výhradne zadné kolesá, o prenos sily sa stará 7-stupňová dvojspojková prevodovka. Obe novinky sa na trh dostanú ešte v priebehu tohto roka.