Americká automobilka odhalila svoj ďalší elektromobil.
V priebehu posledných mesiacov sa začalo potichu šepkať o príchode ďalšieho modelu značky Tesla. Tentokrát sa automobilka rozhodla mlčať až do samotného odhalenia, ktoré sa odohralo 14. marca vo večerných hodinách miestneho času v Los Angeles.
Prakticky jediný oficiálny obrazový teaser predstavovala tmavá fotografia novinky, kde bolo vidieť len čelnú siluetu elektromobilu s dodatkom, že bude niesť názov Model Y. Úsmevným faktom pritom bolo, že po zosvetlení danej fotky (primitívny, no neraz veľmi účinný spôsob odhalenia) sa objavil v spodnej časti vozidla nápis “Nice Try”, čím Tesla prekvapila zvedavcov, keďže zbytok vozidla ostal i tak zahalený.
Elektromobil, ktorý dopĺňa skladačku “S3XY” je už však v tomto momente skutočnosťou, ako sa pritom predpokladalo, ide o kompaktné SUV, ktoré približne 75 % komponentov zdieľa s Modelom 3. Model Y je však všestrannejšie zameraný, o čom svedčí najmä priestrannejší a vzdušnejší interiér.
Pravdou pritom je, že Y nie je také SUV ako v našich končinách poznáme, ale skôr rodinné MPV. Rovnako ako v prípade X-ka, ktoré je odvodené od Modelu S, aj tu platí, že svetla výška ostala takmer nezmenená, zvýšila sa len stavba karosérie a pribudli ochranné, plastové blatníky. Ostatne, Američania pojem SUV, teda Sport Utility Vehicle vnímajú trochu inak.
Na výber bude 5 lakov karosérie (čierna, sivá, modrá, biela a červená) a 2 typy diskov (aerodynamické 18-ky a príplatkové 19” športové disky). Žiaľ, samotný dizajn prekvapením nie je. Ono, Model Y vyzerá veľmi dobre, v porovnaní s 3-kou však po estetickej stránke neprináša prakticky žiadne nové riešenia a keď sa na novinku pozrieš, máš pocit, že si to auto už niekde videl, len sa medzičasom nafúklo.
Vpredu tak nájdeš full-LED-kové svetlomety známeho tvaru, líniami naznačenú masku, kde by si však nejaký otvor hľadal márne, krátke previsy, bezrámové riešenie dverí a napokon opäť dobre známe koncové svetlá. Zmenou prešli piate dvere, ktoré sa narozdiel od 3-ky otvárajú o zadným oknom, čím poskytujú podstatne väčší a hlavne praktickejší otvor a prístup k batožine.
Interiér sa rovnako nesie v dobre známom duchu, ktorý stavia na minimalistickom štýle. Centrom palubovky je teda rozmerná 15" obrazovka umiestnená presne uprostred, priamo pred vodičom sa nachádza už len dobre známy volant. V kokpite tak fyzické tlačidlá slúžia len na otváranie okien a na ovládanie hlavných funkcii z volantu.