Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 5. 7. 2020 meniny má Cyril, Metod, Sviatok svätého Cyrila a Metoda

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály - Pod radarom
1
Dominik Vetrák
24. február 2019, 18:49
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Emotívna rozlúčka so Štikútom a Bezzubkou ovládla kiná po celom svete (Box Office)

Séria How To Train Your Dragon odchádza na vrchole. Ako kvalitatívne, tak kasovo.

Dominik Vetrák
24. február 2019, 18:49
Emotívna rozlúčka so Štikútom a Bezzubkou ovládla kiná po celom svete (Box Office)
Zdroj: Universal/DreamWorks
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Dnešné tržby sa budú točiť hlavne okolo záverečnej časti trilógie Ako si vycvičiť draka. Dreamworks môže byť spokojné ako s recenziami, tak reakciami divákov a v neposlednom rade hlavne tržbami. Ešte predtým sa však pozrieme na najčítanejšie články na Filmkulte za posledných 7 dní. 

Na 5. priečke nás teší recenzia na spomínaný animák, v ktorej dal Osky 9/10. Rovnako ako ja, on má pre tieto animáky svoje miesto v srdci, a tak mu odpustil nejaké tie chybičky a slabšieho záporáka. Inak však ide o výnimočný animák a rozhodne by si ho mal vidieť v kine. 

 

4. najčítanejším článkom sú reakcie kritikov na Captain Marvel. Síce sú nadšené, ale ako to už s týmito názormi býva, treba ich radšej brať s rezervou. O niečo viac ťa zaujala správa od Gwyneth Palthrow, ktorá potvrdila, že po Avengers: Endgame sa jej účasť v MCU končí a už sa s jej Pepper Potts nestretneme. 

 

MCU je na našom webe obľúbené, a tak si uchmatlo aj 2. priečku. Konkrétne ide o VFX video ukazujúce, čo všetko bolo v Infinity War vyrobené počítačmi. Článok sa pritom do top 5 dostal ešte minulý týždeň, no 2. najčítanejším je aj tentoraz. No a vôbec najčítanejším článkom je spoveď Daniela Radcliffea. Ten sa priznal, že sa so slávou a psychickým nátlakom vysporadúval skrz alkohol.

 

 

A teraz už k tržbám, ktoré ťa zaujímajú zrejme najviac. Na prvom mieste je samozrejme How To Train Your Dragon 3. Nielenže ide s 55 miliónmi dolárov z USA a Kanady o najlepší otvárak celej série, zároveň ide o najlepší otvárací víkend celého roku (predošlý rekord držalo Glass so 40 miliónmi). Samozrejme, už o dva týždne si prvenstvo uchmatne Captain Marvel, no dovtedy sa ním môže pýšiť práve emotívna rozlúčka, na ktorú sme čakali 9 rokov.

 

Jednotka otvorila za 43,7, zatiaľ čo dvojka o 4 roky neskôr za 49, 4 milióna dolárov. Celosvetovo zarobili 495, respektíve 621 miliónov dolárov. Očakáva sa, že trojka sa usadí na vrchole. Behom mesiaca a pol (snímka postupne štartovala v krajinách po celom svete od už januára) sa jej podarilo zo zahraničia vydolovať viac ako 215 miliónov dolárov. A pritom nás ešte čaká premiéra v Číne (1. marca) a ďalších krajinách. 

V Číne sa jednotka v kinách neobjavila, no dvojka tam utŕžila krásnych 65 miliónov dolárov. Dá sa očakávať, že tentoraz pôjde o ešte vyššie číslo. Budgety pre jednotlivé snímky sa postupne zužovali. Zatiaľ čo jednotka stála 165 miliónov, dvojka už „len“ 145, no a trojka zase 129. Tieto sklzy by sme ale skôr prisudzovali vývinu technológie. Predsa len, animácia je v tejto sérii na špičkovej úrovni a s pribúdajúcimi rokmi bolo lacnejšie dostať ju na takúto úroveň. Trojka bude teda pre štúdiá jednoznačne zisková. 

 

Emotívna rozlúčka so Štikútom a Bezzubkou ovládla kiná po celom svete a zarába rekordné tržby (Box Office)
Celosvetovo má teda drak na konte 275 miliónov dolárov. Už budúci týždeň sa pravdepodobne dostane na hranicu 350 miliónov a po premiére v Číne sa do konca marca nepochybne dostane cez pol miliardy. Nikto však nevie predpovedať, ako dlho sa jej bude dariť byť na vrchných priečkach box office Animovanú konkurenciu však záver trilógie dostane až  v máji. Síce dovtedy uvidíme Wonder Park či novinku od Laiki, tie draka z Box Office ale určite nevyženú. 

DreamWorks a Universal môžu byť nadmieru spokojné. Je síce škoda, že táto obdivuhodná séria končí, no ak to tak tvorcovia cítili a nechceli ju žmýkať, urobili len dobre. Na druhom mieste sa nachádza skvelá Alita. Tej sa v druhom premietacom týždni podarilo ukoristiť len 12 miliónov dolárov. Ide o takmer 60% prepad oproti debutovému týždňu, čo neveští nič dobré. 

 

Na domácej pôjde má Alita dokopy chabých 60 miliónov, zatiaľ čo sa celosvetovo dostala cez hranicu 263 miliónov dolárov (behom týždňa sa teda tržby zdvojnásobili). O týždeň sa však už jemne scvkrnú, no a po príchode novej marvelovky o dva týždne už Alita nebude mať dostatočne veľa priestoru žiariť v kinách. Ja osobne odhadujem, že v tomto prípade nebude stačiť ani tých 600 tisíc amerických dolárov. 

 


Sci-fi ešte čaká premiéra v Číne (odhaduje sa, že sa bude otvárať za 60 mega (presné čísla zatiaľ nemáme), podobne ako pri RPO). Tam bude dôležité, aby sa snímka udržala v pozornosti divákov čo najdlhšie. A bude na to mať presne dva týždne, keďže Disney sa podarilo v druhom najväčšom trhu na svete snímku odštartovať v rovnakom dátume ako všade inde na svete. My Alite nesmierne držíme palce a budeme vás o jej úspechu informovať aj v ďalších vydaniach Box Office.

 

Stále je tu šanca, že sa zaplatí, ale vzhľadom na nízke tržby doma to bude nesmierne náročné (nezabúdaj, že zo zahraničia sa štúdiu vracia približne len 35-38% (z Číny je to len 25-27%) z celkových tržieb. Ako to už pri tržbách býva, múdrejší budeme o niekoľko týždňov. Veľmi by nám pomohol aj údaj o nákladoch pre reklamu, nič také sa však určite nedozvieme. 

 

Na tretej priečke sa nachádza Lego Movie 2. To si pripísalo ďalších 10 miliónov na domácej pôjde. Celosvetovo je už za 3 týždne na hranici 136 miliónov dolárov (z toho 83 pochádza len z USA a Kanady). Ako vidíš, Warner je nepochybne veľmi sklamaný a trojky sa ani nemusíme dočkať. Zavážia aj tržby z predaja práv a fyzických nosičov. Pokiaľ viem, jednotka sa na Blu-ray predávala celkom dobre. Nič však nevyhradí tržby z kín a tie sú v tomto prípade žalostné. 

Z top desiatky nám definitívne vypadlo Glass aj Green Room (v prípade druhého menovaného ale zrejme môžeme počítať s návratom v prípade, že sa dráme ujde nejaký ten Oscar). Zvyšné čísla si môžeš prehliadnuť v našej prehľadnej tabuľke. 

 

 

To je od nás pre tentokrát všetko. Pokiaľ sa chceš v tabuľke lepšie orientovať, Minulý týždeň (MT) znamená poradie snímok pred siedmimi dňami (N je novinka a nedá sa teda nijako porovnávať).

 

Víkend USA prezradí, koľko zarobila snímka na pôde Spojených štátov, pod -/+ sa skrýva údaj o percentuálnom náraste/strate tržieb v porovnaní s minulým týždňom. Celosvetovo je jednoduchý súčet všetkých tržieb na planéte a Týždeň ti napovie, ako dlho už snímka beží v kinách.

 

Na záver ešte dodáme, že naša rubrika Box Office je pravidelná a sledovať ju na našom webe môžeš v pravidelných týždňových intervaloch (predchádzajúce časti spolu s ďalšími informáciami o tržbách nájdeš na tomto odkaze).

 

*Celosvetové údaje označené hviezdičkou značia, že ide len o tržby z USA

 
Poradie MT Názov filmu Víkend USA -/+ Celosvetovo Týždeň
1. N How To Train Your Dragon 3 $55,527,000 - $274,927,000 1.
2. 1. Alita: Battle Angel $21,215,00012,000,000 -57.9% $263,358,391 2.
3. 2. The Lego Movie 2 $14,210,000 -51.9% $136,619,039 3.
4. 40. Fighting With My Family $10,920,000 +5,673.2% $8,227,021* 2.
5. 3. Isn’t It Romantic?

$9,816,000

-47.3%

$33,768,742-

2.
6. 4. What Men Want $6,000,000

-51.3%

$49,661,066 3.
7. 5.. Happy Death Day 2U $5,590,000 -47.5% $42,511,880 2.
8. 6. Cold Pursuit $3,859,000 -44.8% $35,493,708 3.
9. 7. The Upside $3,150,065 -41.5% $110,549,409* 1.
10. N Run the Race $2,273,050 - $2,273,050* 1.
 
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
2
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.