Značka zrejme chcela získať bezplatnú publicitu.
Ak dnes nedokážeš šokovať, spôsobiť škandál a vyvolať kontroverziu, v módnom priemysle ťa konkurencia prevalcuje. Zrejme takýmto mottom sa v poslednej dobe riadia značky, keď do sveta púšťajú špecifické produkty, kvôli ktorým potom vznikajú obvinenia z rasizmu či diskriminácie.
Najnovšie spôsobila škandál značka Burberry, keď do svojej kolekcie v rámci prehliadky na London Fashion Weeku zaradila aj mikinu obsahujúcu namiesto štandardných šnúrok lano a slučku. Pri pohľade na mikinu sa v hlavách drvivej väčšiny ľudí zjavia myšlienky o samovražde, ktorá sa so slučkou nanešťastie spája, ale Burberry očividne v dizajne mikiny spočiatku nevidelo problém.
Na nevhodný dizajn preto musela upozorniť priamo jedna z modeliek, ktorá v Londýne kolekciu predvádzala. Liz Kennedy odfotila mikinu v zákulisí módnej šou a napísala instagramový príspevok o tom, ako hneď tento kúsok skritizovala, lenže ostatní si zo slučky len uťahovali a vešali ju zo stropu.
Modelka upozornila, že samovražda jednoducho v móde nemá čo hľadať. Značky dokážu šokovať aj rozdielnymi spôsobmi, takže sa podľa nej nehodí zosmiešňovať predmet, ktorým si tisíce ľudí zobrali život len preto, aby sa o mikine viac písalo v médiách a získala bezplatnú publicitu.
Burberry napokon zareagovalo stiahnutím mikiny z kolekcie aj predaja. V oficiálnom vyhlásení vyjadrilo veľkú ľútosť nad tým, ako mikina vyzerala, a samozrejme odmietlo, že by si zo samovrážd chcelo akýmkoľvek spôsobom uťahovať.
Vraj sa na kúsku oblečenia slučka objavila len z dôvodu, že celá prehliadka bola inšpirovaná námorníckymi vzormi, kde sa používa. Ako argument však svet námorníkov neobstál.