Závidieť im môže aj Ego so svojím letným hitom Žijeme len raz.
Už pred pár týždňami sme si vysvetlili, že youtuberstvo naozaj je práca. Slovenskí tvorcovia videí na YouTube to často nemajú ľahké, k úspechu musia ovládať veľa činností a podobne ako každý zamestnanec či podnikateľ, aj oni občas pochybia. Dnes sa všaka budeme baviť o príjemnej záležitosti, ktorá sa podarila asi najznámejšej dvojici – Zrebný & Frlajs.
Ako už asi vieš, primárne sa v rámci tvorby venujú mapovaniu jednotlivých typov ľudí v rôznych situáciách. Na samotnom obsahovom aj technickom spracovaní si dávajú naozaj záležať, čo sa v konečnom dôsledku pochopiteľne odráža aj na frekvencii vydávania.
Tie sa však dlhodobo tešia slušnej pozornosti, čím máme na mysli stovky tisíc Slovákov a Čechov, čo by sa dalo pri niečo viac ako 300-tisíc odberateľoch predpokladať. Nedávno sme si však všimli jednu zaujímavosť, keďže ich video o typoch doktorov už prekročilo 25 miliónov videní. Chalani ho pritom vydali len pred pár mesiacmi, konkrétne 17. septembra minulého roku.
Niektorí fanúšikovia, resp. skôr diváci si nezvyčajné čísla všimli už o niečo skôr a písali komentáre o tom, že si Zrebný a Frlajs zaplatili, prípadne sa k ním dostali iným nečestným spôsobom. YouTube je však v skutočnosti v súčasnosti sofistikovanejší, ako by sme si mnohí priali, takže nám bolo hneď jasné, že pes bude zakopaný inde.
Rozhodli sme sa preto osloviť Mateja Zrebného, aby nám o tomto fenoméne prezradil čosi viac. V prvom rade nás však zaujímalo, ako k tomu došlo a požiadali sme ho aj o zopár štatistických údajov, ktoré má bežne k dispozícii len majiteľ účtu. Ty si teraz môžeš prečítať náš krátky rozhovor, v kde sa dozvieš, čo sa vlastne stalo.
Kedy ste zaregistrovali zásadný nárast views?
Bolo to približne mesiac a pol po uverejnení videa, kedy sme začali sledovať, že video má za 48 hodín cez 300-tisíc, kedy sme hneď spozorneli, lebo staršie videá takto rýchlo nestúpajú. Postupne video rástlo, až sme sa dostali na pravidelný milión videní za 48 hodín. Držalo sa to celkom dlho. Aktuálne sa to drží už skoro dva mesiace cez 150-tisíc videní za 48 hodín.
Vieš, čo presne ho spôsobilo?