Zmeny sa zamerali hlavne na vylepšenie techniky.
Volkswagen Passat patrí medzi automobily s najdlhšou históriou a zároveň najväčším úspechom. Na jar tohto roku totiž automobilka prekoná hranicu 30 miliónov vyrobených kusov, čím sa tento model stane najúspešnejším vozidlom strednej triedy na svete.
Jubilejný vyrobený exemplár bude pritom už v modernizovanej podobe, keďže niekoľko týždňov pred autosalónom v Ženeve nám Volkswagen predstavuje 8. generáciu vo faceliftovanej podobe.
Navonok sa nový Passat veľmi nezmenil, to je však už akási tradícia. Evidujeme tak prepracovanejšie nárazníky, masku, bočné prahy, nové disky kolies či odtiene karosérie, no a v neposlednom rade vynovenú grafiku svetlometov na oboch koncoch. Už v základe dostal Passat plne LED-kové svetlá, tie najvyššie však zastupujú už matrixové iQ.Light, ktorými zahviezdil nový Touareg.
V interiéri dominuje väčší stredový displej, ktorý už má 9,2”, úplnou novinkou je však samotné vnútro, keďže Volkswagen hovorí o novej generácii systém Modular Infotainment Matrix. Naopak, vynovené digitálne budíky Digital Cockpit sú paradoxne o čosi menšie – majú už len 11,7 palcov, keďže ukazovatele teploty a stavu nádrže z displeja vypadli a miesto si našli po jeho bokoch.
V modernizovanom Passate má premiéru systém iQ.Drive, vďaka čomu dokáže jazdiť čiastočne automatizovane v širokom rozsahu rýchlosti (od 0 do 210 km/h). Okrem toho, ako prvý model značky je Passat vybavený aj kapacitným volantom, ktorý registruje dotyk vodiča.
Zmeny sa odohrali aj pod kapotou – plug-in hybridná verzia GTE má vďaka trakčnej batérii so zväčšenou kapacitou z 9,9 na 13,0 kWh výrazne predĺžený elektrický dojazd. Ten je teraz na úrovni až približne 70 kilometrov.
Novinkou v ponuke motorov je turbodiesel 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW / 150 k, ktorý má o 10 g/km nižšie emisie CO2 ako rovnako výkonný predchodca. Okrem neho je k dispozícii aj naftový motor 1.6 TDI s výkonom 88 kW / 120 k a dva ďalšie výkonnostne verzie motora 2.0 TDI – 140 a 176 kW (190 a 240 koní).
Všetky verzie novinky už spĺňajú emisné limity normy Euro 6d-TEMP, ktorá začne byť záväzná pre nové automobily od roku 2021. Na výber sú naďalej aj tri benzínové verzie – 1.5 TSI so 110 kW / 150 k a 2.0 TSI s výkonmi 140 a 200 kW (190 a 272 koní).
Súčasťou modernizovaného modelového radu Passat naďalej zostáva aj kombi Alltrack so zvýšenou svetlou výškou na úroveň 172 milimetrov. Passat Alltrack je na výber s najvýkonnejším benzínovým motorom 2.0 TSI alebo dvoma naftovými motormi 2.0 TDI s výkonom 140 a 176 kW (190 a 240 koní). Vždy sa pritom bude spoliehať na 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG a pohon všetkých kolies 4Motion.