Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
🥳 Vyhraj dovolenku v Ománe vďaka predplatnému Refresher+ 🌴
8. decembra 2018 o 20:37
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

1500-koňový unikát z karbónu. Koenigsegg vyrobil Regeru len z nahých uhlíkových vlákien

TECH
Uložiť Uložené

Medze fantázií sa nekladú a želania zákazníkov sú neraz všakovaké.

Hyperšport Regera už má nejaký ten rôčik, presnejšie tri. Švédsky výrobca Koenigsegg sa však najnovšie pochválil naozaj unikátnym exemplárom, ktorý vyzerá síce úplne rovnako, no v skutočnosti je úplne iný ako všetky doteraz. Približne 1500-koňový model sme prvýkrát videli na autosalóne v Ženeve v roku 2015, jeho výroba však začala oveľa neskôr.

Všetkých 80 plánovaných kusov je síce dávno predaných, automobilka ich svojim zvyšným zákazníkom bude doručovať ešte aj v priebehu nasledujúcich rokoch.  Ako môžeme vidieť v tomto prípade, fantázii  sa medze nekladú a želania zákazníkov sú neraz všakovaké.

Pozeráte sa totiž na práve dokončenú ďalšiu Regeru, ktorá však bola vyrobená z karbónu. Aby sme boli presnejší, jej karoséria je vyrobená len z karbónových vlákien.

1500-koňový unikát z karbónu. Koenigsegg vyrobil Regeru len z nahých uhlíkových vlákien
Zdroj: www.koenigsegg.com

Projekt nesúci príznačný názov KNC (Koenigsegg Naked Carbon) je obrovským unikátom. Vozidiel, ktorých povrch či interiérové detaily zdobí karbónová štruktúra, takých sme tu už mali nespočetne veľa.

V tomto prípade ide ale o karosériu, ktorej jednotlivé panely tvoria výhradne nahé uhlíkové vlákna bez priehľadného laku či povrchovej úpravy. Firma tvrdí, že dokonca nepoužila ani ochrannú vrstvu epoxidu, povrch len ručne vyleštila.

Asi každému je jasné, o aký zložitý proces výroby a tvarovania išlo, najmä, ak nemohlo dôjsť k poškodeniu naozaj drahých vlákien. Samozrejme, početne zastúpený karbón zaručil ďalší úbytok hmotnosti – Regera je ľahšia o ďalších 20 kg, čím by výsledná váha mala podliezť hranicu 1400 kilogramov.

Švédi vyzdvihujú kovovo-grafitový vizuál, pričom informujú o tom, že na dotyk je karoséria netypicky studená, keďže pri ňom prichádzaš do kontaktu priamo s uhlíkom.

Exteriér vozidla je paradoxne odolnejší na škrabance a dierky od kamienkov, za čo môže absencia epoxidu či laku, ktoré obyčajne tlmia náraz. Koľko táto sranda zákazníka stála automobilka nezverejnila. Radšej.

Domov
Zdieľať
Diskusia