Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. novembra 2018, 8:48
Čas čítania 0:00
Vl Mi

Mladí už nechcú ticho a poslušne sedieť v kancli. Chcú byť akoby influenceri v bežnom zamestnaní

ZAUJÍMAVOSTI PRÁCA
Uložiť Uložené

Po čom mladí túžia? Práca snov dnešnej generácie nie je top manažér, ale skôr influencer. Ideály sa menia, mileniáli dávajú prednosť slobode.

Svet je dnes otvorený a plný možností. Nemáš problém vycestovať do zahraničia, kúpiť si to, čo potrebuješ či nájsť si prácu, ktorá ťa baví a napĺňa. Veľkým pomocníkom je samozrejme aj internet, ktorý ti pomáha načerpať nové nápady a myšlienky, vďaka čomu máš prehľad a otvorenú myseľ. Si slobodný a vieš, čo chceš, vďaka čomu meníš zabehnuté, sto rokov staré pravidlá spoločnosti.

Spoločnosť menia Ypsiloni

Dnes už neplatí ako kedysi, že ty sa musíš prispôsobiť práci. Je to vlastne presne naopak – práca sa má prispôsobovať tebe. Staršie generácie, ktoré boli odkázané na jednu robotu na celý život, tomu však nerozumejú a nevedia si predstaviť iný scenár.

Generácia Y (alebo tiež Millennials) je narodená v rokoch 1977 až  1994, niekedy sa táto hranica dokonca posúva až na rok 2000. Dala by sa charakterizovať ako moderná generácia, ktorej nie sú cudzie technologické trendy. Vedia sa rýchlo prispôsobovať, vedia sa rozhodovať promptne v životných otázkach, majú dobré vzťahy so svojou rodinou a okolím. Jedna z hlavných čŕt tejto generácie je cieľavedomosť a jasný pohľad na to, aký život chcú žiť.

Mladí už nechcú ticho a poslušne sedieť v kancli. Chcú byť akoby influenceri v bežnom zamestnaní
Zdroj: pixabay.com

Mobil náš každodenný

Stereotypy, ktoré charakterizujú ich rodičov a boli im vtĺkané do hlavy už v detstve (musíš spraviť výšku, robota na celý život, šetri si na byt a pod.), nemajú pre nich až takú váhu. Skôr milujú voľnosť, kreativitu a mobily.

Je to tak. Bez mobilov a iných smart prístrojov si život vedia predstaviť len ťažko. Vzdelanie, informácie, ako sa kto má, čo sa deje v okolí, čo budem robiť tento mesiac a čo je v kurze – vždy si pomôžu mobilom a internetom. Multitasking je teda schopnosť, ktorá je pre generáciu ypsilon viac než príznačná.

Ypsilon mení prácu na zábavu

Sú to ľudia, ktorí momentálne určujú trendy na trhu práce. Vedia byť pracovití, no majú problém nájsť projekt, ktorý by ich skutočne upútal. Ak ho však nájdu, nerobí im problém dať do svojej roboty celú dušu. Niektorí to skúšajú na vlastnú päsť ako fotografi, youtuberi či podnikatelia na voľnej nohe. 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Celeste Buckingham (@celbuckingham),

Nie všetci mladí sa vydajú po individuálnej dráhe. Niektorí dávajú priestor slovenským zamestnávateľom a rozvoji v rôznych odvetviach na trhu práce.

Do roku 2020 by mala táto generácia predstavovať polovicu pracovnej sily na Slovensku. Problém je však v tom, že pracovné prostredie sa mení na Slovensku príliš pomaly a nestíha. Bohužiaľ, často sú aj prípady, kedy zamestnávateľ nechce zmeny.

Domov
Zdieľať
Diskusia