Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
4. septembra 2018, 13:50
Čas čítania 0:00
Adam Novosad

Časť Američanov už vyhadzuje svoje oblečenie od Nike. Spoločnosť novou kampaňou rozhnevala kus spoločnosti

ŠPORT AMERIKA NIKE
Uložiť Uložené
Články o športe ti prináša Fortuna. Zaregistruj sa a vyber si svoj bonus!chcem bonus

Americká spoločnosť nahnevala novou kampaňou veľké množstvo ľudí.

Ak sa zaujímaš o politiku a americký futbal, zrejme ti neunikla kontroverzná situácia v americkej futbalovej lige NFL.

Množstvo hráčov postupne začalo pred americkou hymnou na začiatku zápasov kľačať, aby vyjadrili svoj nesúhlas so situáciou v krajine, kde sa stále objavujú prípady zbytočnej policajnej brutality proti afroamerickým obyvateľom.

Jedným z prvých hráčov, ktorý si pred hymnou kľakol, bol Colin Kaepernick. V tom čase hrával za San Francisco 49ers a množstvo Američanov na čele s prezidentom Trumpom ho obvinilo z toho, že si nevážia americkú vlajku a ani vojakov, ktorí za ňu položili život.


Napriek protestom postupne pred hymnou kľačali desiatky hráčov, avšak Kaepernick doplatil na svoju odvahu najviac.

Odkedy protesty začali, Kaepernicka už nepodpísal žiadny tím americkej NFL a on dokonca ligu zažaloval za to, že sa na tom tímy schválne dohodli len kvôli tomu, že sa Kaepernick postavil za to, čomu veril.

Odporúčané
Slovenka Adéla robí kariéru v LA: Moja naivita tu dostala zabrať, šoubiznis je tvrdý. Pomôcť mi chce Madonnin producent (Rozhovor) Slovenka Adéla robí kariéru v LA: Moja naivita tu dostala zabrať, šoubiznis je tvrdý. Pomôcť mi chce Madonnin producent (Rozhovor) 3. apríla 2024, 12:30

Spoločnosť Nike však na Kaepernicka v žiadnom prípade nezanevrela. Potichu ho podporovala už od roku 2011, ale až doteraz ho nikdy nevyužila v rámci reklamnej kampane.

Pri príležitosti 30. výročia vzniku legendárneho motta Just Do It však urobila dôležité rozhodnutie.

Práve Kaepernick sa stal tvárou novej kampane. Bývalý hráč zdieľal na svojom Twitteri fotografiu s logom Nike a mottom Just Do It, ktorému sekundovala veľavravná veta: Believe in something. Even if it means sacrificing everything.


Kaepernick naozaj obetoval svoju kariéru v NFL kvôli myšlienke, ktorej veril, a tak si Nike zrejme nemohlo vybrať lepšieho atléta.

Na druhej strane, časť Američanov na protest začalo dokonca vyhadzovať svoje oblečenie od spoločnosti Nike.

Pod článkami o novej kampani sa objavili tisíce a tisíce komentárov od ľudí, ktorí hráča kritizovali za kľačanie pri hymne, a teraz začali bojkotovať aj Nike. Značku však mnohí za odvahu a správne načasovanie mnohí chvália, takže kampaňou trafila do čierneho.

Odporúčané
Michal šiel na najvyšší vrch Ameriky: Počas výstupu tam zomreli traja ľudia. Pár dní nato aj známy Slovák (Rozhovor) Michal šiel na najvyšší vrch Ameriky: Počas výstupu tam zomreli traja ľudia. Pár dní nato aj známy Slovák (Rozhovor) 21. februára 2024, 14:30



Domov
Zdieľať
Diskusia