Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 28. 10. 2020 meniny má Dobromila

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
26. júl 2018, 8:50
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Modelová ofenzíva Audi je v plnom prúde. Úplne novej generácie sa dočkala aj obľúbená Q3-ka

Jedno z najmenších SUV z Ingolstadtu sa nielen technológiami zaraďuje medzi väčších bratov.

Martin Mičuda
26. júl 2018, 8:50
Modelová ofenzíva Audi je v plnom prúde. Úplne novej generácie sa dočkala aj obľúbená Q3-ka
Zdroj: audi-mediacenter.com
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Po medzigeneračnej výmene modelov A1, A6, A7, A8 či príchode úplne novej Q8-čky, nám Audi servíruje ďalšiu významnú novinku. Tentokrát je vo veci druhá generácia obľúbeného modelu Q3, ktorý prichádza na svet v značne prepracovanej podobe. Novinka je o čosi športovejšia, maska chladiča dostala osemuholníkový tvar, zatiaľ čo veľké bočné otvory na vstup vzduchu v nárazníku vyzdvihujú prednú časť karosérie.

 

Osem vertikálnych lamiel člení masku chladiča, čím vyzdvihuje mohutnosť a charakter SUV. Do ponuky sa dostala špičková svetelná technológia Matrix-LED, ktorej adaptívne diaľkové svetlá inteligentne osvetľujú cestu. Samozrejme, v základnejších vyhotoveniach nájdeme statické ledky. Zaujímavosťou je symetrický tvar predných a zadných reflektorov - zhodne tvarované svetlá na oboch koncoch spája bočná línia, ktorá umocňuje mohutnosť blatníkov s plastovými lemami. 

 

Modelová ofenzíva Audi je v plnom prúde. Úplne novej generácie sa dočkala aj obľúbená Q3-ka

 

Interiér nadväzuje na dizajn karosérie a prináša mnohé dizajnové prvky z radov vyšších modelov značky. Prístrojový panel je členený do dvoch úrovní - v hornej časti integruje mriežky ventilácie, v spodnej časti veľkú osemuholníkovú plochu s vyhotovením Black Panel - po vypnutí 8,8", respektíve príplatkovej 10,1" obrazovky infotainmentu sa displej stratí v lesklom obklade. Ďalší displej nachádzame pred vodičom. Navyše, Audi Q3 s príplatkovým systémom MMI plus disponuje i hlasovým ovládaním prirodzenou rečou, ktoré má rozumieť aj voľným formuláciám.

 

Q3-ka prichádza s digitálnymi budíkmi už v úplnom základe, kde obrazovka Audi Virtual Cockpit ponúka 10,25", za príplatok je možné siahnuť po 12,3" riešení. Ďalšími atraktívnymi prvkami vybavenia na želanie je ambientné osvetlenie, dvojzónová automatická klimatizácia, nezávislé kúrenie, vyhrievaný volant či panoramatické strešné okno. Vzhľadom k polohe zadných sedadiel má batožinový priestor veľkosť 530 až 675 litrov.

 

Prednosťou Q3-ky je teda vysoká variabilita interiéru. Zadné sedadlo sa dá pozdĺžne posúvať v rozpätí 150 milimetrov. Sklopné operadlo je delené na tri časti v pomere 40:20:40 a jeho sklon sa dá nastavovať v siedmich stupňoch. Na želanie sa dodáva stredová lakťová opierka vzadu, samozrejme, nechýba ani početne zastúpené náladové podsvietenie či prvky konektivity.

 

Modelová ofenzíva Audi je v plnom prúde. Úplne novej generácie sa dočkala aj obľúbená Q3-ka

 

Nové Audi Q3 je vyvinuté s využitím modulárnej stavebnice komponentov MQB s priečne uloženým motorom. Medzigeneračne kvétrojka narástla takmer vo všetkých smeroch a svojimi rozmermi sa zaraďuje do hornej časti segmentu kompaktných SUV. Má dĺžku 4485 milimetrov, čím prekonáva svojho predchodcu o citeľných 97 milimetrov. V úvode predaja bude k dispozícii štvorica agregátov – tri benzínové motory TFSI a jedno naftové TDI-čko.

 

Všetky motory sú štvorvalce s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňaním, pričom po ruke bude výhradne predný pohon alebo pohon všetkých štyroch kolies. Základný variant 35 TFSI ráta s 1,5-litrovým štvorvalcom a výkonom 110 kW / 150 koní, zatiaľ čo dvojlitrový agregát ponúkne 140 kW (verzia 40 TFSI) alebo 169 kW, teda až 230 koní (verzia 45 TFSI). Naftový dvojliter 35 TDI disponuje silou 110 kW / 150 koní a 340 N.m. Prevodové ústrojenstvo tvorí 6-stupňová manuálna prevodovka alebo 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic.

 

Zobraziť galériu 10 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.