Po modeloch A6, A7, A8 či Q8 spoznávame ďalšie úplne nové Audi.
Mohlo by sa zdať, že Audi A1 Sportback nie je bohvie ako úspešný model, predošlá generácia však počíta vyše 800-tisíc predaných kusov, čo za neúspech považovať nemožno. V týchto hodinách však dozrel čas na predstavenie nástupcu, ktorý chce zamiešať karty medzi mini autami. Už na prvý pohľad chce 2. generácia zaujať odvážnejšími až vyzývavými tvarmi, ktorých svedkami sme doteraz z radov značky z Ingolstadtu veľmi neboli. Novinka je väčšia vo všetkých smeroch, čomu napovedajú nielen dospelejšie proporcie, ale i batožinový priestor o veľkosti až 335 litrov.
Dizajn A1-ky korešponduje s nedávnymi novinkami Audi, predsa len však evidujeme hravejší look, ktorým chce automobilka osloviť to najmladšie publikum. Na výber je 11 farieb, čierna strecha, full-LED svetlomety, karosériu pritom osviežuje hŕstka detailov, ktoré odkazujú na slávne Audi Sport quattro - výrazný C-stĺpik alebo tri otvory nad maskou.
Interiér sa nesie v úplne novej koncepcii - za príplatok bude možné siahnuť po digitálnych budíkoch či až 10,1" dotykovej obrazovke v rámci infotainmentu MMI Navigation plus. Aj vnútrajšok dostal viaceré zaujímavo navrhnuté tvary a členenia, príbuznosť technológií z väčších modelov sa uprieť nedá. Práve od nich si vie najmenšie Audi prevziať viacero moderných asistentov a vychytávok. Novinka stojí na základe MQB, v tomto momente je k dispozícii výhradne predný pohon, quattro sa teda ukáže asi len v 2-litrovom vyhotovení S1 Sportback.
Zaujímavosťou je, že A1-ka už prichádza len s benzínovými motormi, čo sa však na danú veľkostnú triedu dá veľmi ľahko pochopiť. V zmysle nového označenia budú tak na výber trojvalcové verzie 25 TFSI (70 kW a 175 Nm) a 30 TFSI (85 kW a 200 Nm), novú koncernovú 1,5-ku nájdeme vo verziách 35 TFSI (110 kW a 250 Nm) a napokon 40 TFSI (147 kW a 320 Nm). Štandardom sú manuálne prevodovky, chýbať ale nebude ani automat či voliteľný adaptívny podvozok. Prvé kusy prídu na trh v septembri. Ceny budú začínať pod hranicou 20-tisíc €.