Model A7 Sportback ide v šľapajách nedávno predstavenej vlajkovej lode.
Aj napriek tomu, že súčasná, a teda prvá generácia Audi A7 Sportback vyzerá aj po niekoľkých rokoch na trhu stále veľmi dobre, najmä v modernizovanej podobe, roky plynú a práve teraz prišiel ten správny čas na medzigeneračnú obmenu. Ostatne, hlavne pri pohľade do interiéru by sme už predsa len čakali niečo viac, najmä ak sa pozrieme na novšie modely z Ingolstadtu. Niet preto divu, že Audi nám v zmysle nedávnych teaserov a zákulisných informácií servíruje úplné novú, v poradí druhú generáciu. Ako sa pritom čakalo, po dizajnovej stránke nič extrémne odlišné nečakajte, práve naopak, vonkajšie zmeny môžeme považovať za viac evolučné ako revolučné. V konečnom dôsledku o tom hovoria aj samotné rozmery, nakoľko novinka s rozmermi 4969 x 1908 x 1422 milimetrov je len na pár milimetrov prakticky zhodne veľká, dokonca i batožinový priestor má naďalej 535 litrov.
Poslednými rokmi nám Audi dokazuje, že smeruje k čoraz výraznejšiemu dizajnu, čoho výsledkom sú ostrejšie línie. Presne tak je tomu aj v tomto prípade - základná koncepcia karosérie sa síce nezmenila, jej krivky sú však o čosi agresívnejšie a dynamickejšie. Svedčia o tom oba konce nového Sportbacku - predku dominuje 6-uholníková maska, úzke svetlomety s agresívnou grafikou a v najvyššej verzii aj HD Matrix LED s laserovou technológiou. A7-čka tak dedí inovácie z nedávno odhalenej vlajkovej lode. Naopak, v zadnej časti nájdeme navzájom prepojené svetlá, ktoré sa pýšia vskutku prepracovanou grafikou a úzkym tvarom, čím je docielený podstatne vyzývavejší look. Samozrejme, nemožno zabudnúť na výsuvný spojler, ktorý ostáva naďalej súčasťou veka batožinového priestoru. Zaujímavosťou však je, že A7-čka prišla o výfuky, respektíve koncovky výfukov, nakoľko ani verzia v športovom S-line ich nemá.
Na pohľad najväčší progres predstavuje jednoznačne interiér, ktorý je do posledného detailu úplne iný, než tomu bolo doteraz. Spleť dreva, hliníka a lesklých plôch vyzerá na fotkách naozaj parádne, otázkou však je, ako sa klavírny lak bude javiť po niekoľkých dňoch používania. Tak či onak, minimalistický dizajn a hlavne jednotlivé spracovanie treba rozhodne pochváliť. Pred vodičom v zmysle trendov dominujú digitálne budíky Audi Virtual Cockpit s uhlopriečkou 12,3", zatiaľ čo v strede dvojica (bohužia dotykových) obrazoviek s uhlopriečkou 10,1, respektíve 8,6" a akustickou či haptickou spätnou väzbou. A7-čka pochopiteľne prevzala plejádu technológií a asistentov z novej A8-čky, vrátane autonómnych fíčuriek pod skratkou Audi AI - parkovací pilot, garážový pilot či akýsi diaľničný "autopilot".
Revolučnou je napokon technika pod kapotou, nakoľko po vzore vlajkovej lode bude á-sedmička už v základe mild-hybridom - súčasťou každej verzie je elektrická sieť s napätím 48 V, ktorá zásobuje energiou aj vedľajšiu elektrickú sieť s napätím 12 V. Hlavnú sieť 48 V napája štartovací generátor, ktorý je pripojený drážkovaným remeňom ku kľukovému hriadeľu motora. Nová generácia sa na trhu ukáže začiatkom roka 2018, na trh pritom v úvode prichádza len s jedným motorom. Pod novým označením A7 55 TFSI nájdeme preplňovaný benzínový trojliter V6 s výkonom 250 kW / 340 koní a 500 N.m.
Štandardom je pohon quattro, podotknúť však treba, že ide o quattro ultra, teda zadný pohon je prítomný len v prípade potreby. O sprevodovanie sa postará výhradne 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic. V rámci príplatkovej opcie bude možné siahnuť po riadenej zadnej náprave, teda technológii, ktorá umožňuje natáčanie zadných kolies v smere, respektíve protismere jazdy. Okrem toho nebude chýbať ani zadný športový diferenciál. Na záver informácia o prítomnosti úplne novej generácii podvozka, ktorý je možné zaobstarať v štyroch druhoch - štandardné oceľové odpruženie, športový podvozok so zníženou svetlou výškou o 10 milimetrov, elektronicky riadené tlmiče a napokon adaptívny vzduchový podvozok so systémom udržiavania rovnakej svetlej výšky. To je na teraz všetko, na ostatné motory či cenové relácie si budeme musieť esťe počkať.