Uff, tak to by bola pekne nechutná rezačka na plátne.
Sériu God of War pozná snáď každý herný fanúšik. Začala ešte na PS2, pokračovala mnohými titulmi na PS3, no a jediný diel na súčasnej generácii konzol (ak nerátame remaster trojky) prišiel až teraz, na začiatku konca cyklu PS4.
God of War zaznamenal obrovitánsky úspech, tešil sa z takmer dokonalých recenzií a počas prvého mesiaca sa predalo viac ako 5 miliónov kópií. Aj vďaka tomu sa hra stala najrýchlejšie sa predávajúcou exkluzivitou pre PS4. Viac sa o hre dočítate v mojej recenzii na Refresheri po kliknutí sem.
A prečo sa o tom bavíme na Filmkulte? Okrem toho, že by sme sa aj pokojne mohli, keďže hra využíva techniku vyrozprávania celého príbehu bez strihu (takmer 30 hodín kamerových orgií), nám Steven S. DeKnight (showrunner prvej série Daredevila, režisér Pacific Rim 2) oznámil, že so Sony PlayStation už mal diskusie o prípadnom celovečernom spracovaní Kratosovho príbehu.
Chcel by natočiť prísne R-ko a držať sa predlohy. Zo strany Sony sme sa zatiaľ nič nedozvedeli a netušíme, aká veľká je šanca, že sa projekt skutočne zrealizuje, ale rozhodne by sme si dali povedať.
A čo ešte o svojom vysnenom God of War filme DeKnight povedal? Síce sa chce držať zdrojového materiálu, ale je si istý, že by pár vecí musel zmeniť. Tvrdí, že množstvo filmov podľa hier zlyhá práve kvôli tomu, lebo sa snažia preniesť herný zážitok na strieborné plátna, čo nemôže vždy fungovať.
Chcel by si požičať postavy, ich charaktery, emócie a situácie z hier a natočiť ich tak, aby fungovali ako samostatný film bez toho, aby naštval hráčsku obec. Teraz už len ostáva dúfať, že Sony bude voči tomuto nápadu otvorené.
PS: DeKnight by do roly Kratosa rád obsadil Davea Bautistu (Drax zo Strážcov galaxie), ktorý mimochodom nedávno prezradil, že jeho vysnená rola je stvárnenie Marcusa Fenixa z o série Gears of War (pre zmenu GsoW). Bautista nám už v Blade Runnerovi dokázal, že vie zahrať aj serióznu postavu so serióznymi dialógmi.