- produkty a služby určené pre osoby staršie ako 18 rokov
- sex, nahotu a iný NSFW obsah
- násilie, krv alebo obsah nevhodný pre citlivé povahy
ESSKEETIT!!!
!!! UPOZORNENIE: !!!
Názory prezentované v článku nie sú názormi celej redakcie. Všetky materiály slúžia výhradne na edukatívne účely a ich cieľom nie je zosmiešňovať, ale poukázať na nedostatky spojené so zlou interpretáciou módnych trendov a kultúrneho vývoja. Primitívne komentáre pod článkom budú vymazané.
Kto ešte v roku 2018 používa slovíčko "swag"? Nikto. Naša sonda do hlbín módnej degenerácie a zároveň vlajková loď módnej kritiky na Slovensku menom Napiču Swag tak 27. decembra zažila svoju poslednú plavbu. Všetci sme s ňou súcitili, aj keď slzy nikto neronil, pretože Napiču Swag sa končí, aby mohol vzniknúť Napiču Flex.
Slovíčko Flex sa dá podľa slovníka definovať ako sloveso, ktorým označujeme prehnané chvastanie sa hmotným majetkom, využívané najmä za účelom "honenia ega" alebo kompenzácie iných fyziologických a inteligenčných nedostatkov Homo sapiens sapiens.
Pre účely tohto seriálu je tak výraz "flex" oveľa vhodnejším označením najmä z dôvodu, že za posledných 5 rokov sme sa už posunuli na míle ďaleko od farebných snapbackov a tenisiek Supra, ktoré boli svojho času fundamentálnou zložkou swagu. V roku 2018 je tak svet módy samé Off-White a YZY; vďaka Instagramu sa v bežných ľuďoch zabila aj posledná štipka individuality a vyzerať "napiču" tak neznamená nosiť "napiču" veci, ale skôr nosiť ich "napiču".
Thank you Based God
Od vágnych definícií tak môžeme prejsť k prvému bodu dnešného programu, ktorým je životnosť flexu. Tá sa v priebehu posledných mesiacov skrátila doslova na dva týždne. Ak teda nenosíš veci z posledného dropu, ako by si ani neexistoval.
Ľudia sú za účelom flexu ochotní nosiť všetko
V tom lepšom prípade sú ochotní nosiť všetko, čo im kúpi mama sponzor
Doslova všetko
Pre módne značky je tak dnes oveľa jednoduchšie využiť umelú (ne)inteligenciu, ktorá dokáže presne to isté, čo väčšina influencerov
Nacápať na seba Gucci a Preme totiž vôbec nie je umením, aj keď sa považuješ za najväčšieho hajpbísta v UK. Ale to už opakujeme niekoľko rokov.
Byť či nebyť hajpbíst?
Minúť tisíce eur len preto, aby si dostal hit dopamínu na pár sekúnd
Už od počiatku swagu sa polemizuje o tom, či je prípustné nosiť na sebe naraz dve konkurenčné značky ako adidas a Nike, no dnes ide skôr o to, ktorý blbec by si na seba obliekol YZY a Off-White. Odpoveď: Takmer každý.
Keď je tvojím životným vzorom jeden z amerických klaunov, niet sa čomu čudovať
Ďalšou existenčnou otázkou je aj to, prečo je dnešná generácia taká rozladená
Tvoria plytký rap, nosia farebné braids, ich predsavzatím do roku 2018 bolo, že už nebudú žrať Xanax, majú dokérované tváre a väčšina z nich nepočíta s kariérou dlhšou než pár rokov
A majú taký rovnaký imidž, že rozoznať resellera a moderátora Complexu Racksa od rapera Rich The Kida by nedokázala ani vlastná mama
Určite nájdeš zopár podobných Lilov aj na domácej scéne, ale pre udržiavanie dobrých vzťahov ich nebudeme menovať
Vyzerať ako jeden z nich totiž dokáže naozaj každý
Posudzovať ľudí na základe ich výzoru je síce low as fuck, ale Supreme Patty je oficiálne najškaredším "influencerom" roku 2018
A podporu má, samozrejme, aj od chodiaceho meme menom 69
Tomu stačilo navštíviť dvakrát tatéra, raz kaderníka a zrazu je "kráľom New Yorku"
S klonmi raperov to je pomaly horšie než s klonmi Kardashianiek
Ak si ešte nevedel, teraz už vieš. Prvým krokom k tomu, ako sa stať raperom v roku 2018, je kérka na tvári.
Čím viac tetovaní na tvári, tým lepší raper si. Vždy sa ale nájdu takí, ktorí ti budú chcieť prekaziť cestu na vrchol
Mimochodom, to že si necháš vytetovať box logo neznamená, že môžeš vykupovať handry pod retail
Slovenský biznis okolo resellingu totiž zažíva svoju zlatú éru a ak ťa pri najbližšom release YZY vo Footshope osloví niektorý z podnikateľov s ponukou, že odkúpi tvoj pár za retail+20 €, odporúčame ti sa mu vyhnúť veľkým oblúkom
Rovnako ako všetkým Unknown Vlogerom, ktorí odhalili ozajstnú tvár slovenskej módy
Na stránke Flace Memes sa tak v januári tohto roku strhla búrlivá diskusia o tom, ktorí z cirkusantov predviedol na videu najlepší výkon. Pod súťažným názvom Kamilíada W17/18 súperilo 10 ľudí a s počtom 25,9 % hlasov vyhral súťažiaci číslo 1. Pre doplnenie celého obrazu ankety ti ponúkame aj zoznam ďalších súťažiacich:
1. Cirkusant
2. Steal copper
3. Cobainky girlz
4. Quick maths
5. Poor boi
6. Master Jeweler
7. Allah akbar
8. Creepy guy
9. Miništrant
10. Fu Fu Panda
Od januára sa však podobných Kamiliád uskutočnilo ešte viac a horší než samotní zúčastnení sú už len youtuberi, ktorí tento obsah tvoria. Rovnako ako reviews a unpacking videá, ktoré ti popíšu aké majú tenisky farbu, z akých sú materiálov a to je v podstate všetko
Na podobnej úrovni sa tak drží aj revolučná idea, ktorá spája mystery boxy a personal shopping
Jednou z tém, ktorá sa prepierala v niekoľkých pokračovaniach Napiču Swagu a nevyhne sa ani Napiču Flexu, je tzv. online módne návrhárstvo, resp. youtube couture
Niektoré z týchto výtvorov síce potrebovali Photoshop skills aspoň na úrovni "mierne pokročilý"...
...ale rendery možných resp. vysnívaných kolaborácií a custom prevedenia tenisiek sú v posledných mesiacoch hotovým odpadom internetu
Jedným z príkladov bol aj render spolupráce značky Fear of God s Nike, ktorý fanúšikovia na internete zvozili pod čiernu zem, no pritom ho vytvorila len ďalšia trénovaná opica z Instagramu
instagram comments are not “confirmations” or “announcements” internet took its first “L” chill w/ the wack mock-ups. love you all. #goodnight
To, že FoG používalo pred pár rokmi all over printy neznamená, že je to ich jediná voľba
Rovnako ako to, že by Virgil po príchode do LV okamžite spravil monogramové AJ1 s nápisom Louis v úvodzovkách
New Supreme alert
Každý by chcel byť Virgil, ale aj obyčajné úvodzovky nie sú až tak obyčajné
Tí, ktorí podobným správam veria, asi nepochybujú ani o tom, že Supreme má kolabo s BMW
Alebo s automobilkou Opel
Aj keď táto spolupráca vyzerá naozaj reálne
Tak reálne ako existencia tenisiek v nadživotnej veľkosti
Samotné oversized foto koláže sú však v posledných mesiacoch jednou z naozaj vydarených záležitostí internetu; najmä tie od @itsmaysmemes
To je na dnes všetko. Čo by to však bolo za záver bez americkej bodky. Let the hate begin.